۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
قراردادهای‌ بهینه‌سازی روشنایی معابر شهری در کشور امضا می‌شود
در نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری؛

قراردادهای‌ بهینه‌سازی روشنایی معابر شهری در کشور امضا می‌شود

مدیرکل دفتر سیاستگذاری بهره‌وری انرژی ساتبا گفت: قراردادهای سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی روشنایی معابر شهری در چند استان با حضور علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو به امضا می رسد.

به گزارش بازار، محمد اکبری سیار در این رابطه خاطرنشان کرد: قراردادهای سرمایه‌گذاری در بهینه‌سازی روشنایی معابر شهری در شهر تهران و استان های آذربایجان غربی، البرز، ایلام، گیلان و چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر نیرو در نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر به امضا می‌رسد و عملیات اجرایی پروژه‌های بهینه‌سازی روشنایی معابر در استان‌های یاد شده آغاز می‌شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در پروژه‌های بهینه‌سازی روشنایی معابر را ۲۰ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، بیش از یک میلیون و ۱۷۴ هزار لامپ LED با میزان صرفه‌جویی انرژی سالانه ۵۹۵ میلیون کیلووات ساعت، جایگزین سیستم‌های روشنایی قدیمی خواهد شد.

اکبری‌سیار اضافه کرد: با بهره‌برداری از سیستم‌های روشنایی جدید و با بهره‌وری بالا در استان‌های یاد شده، حدود ۱۳۶ مگاوات کاهش توان و صرفه‌جویی در مصرف برق رخ خواهد داد.

اکبری سیار از صرفه‌جویی ۸۰۰ مگاواتی برق با اجرای کامل پروژه‌های بهینه‌سازی سیستم‌های روشنایی معابر در کل کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی وزارت نیرو، با اجرای کامل پروژه‌های بهینه‌سازی سیستم‌های روشنایی معابر در کل کشور تا سال ۱۴۰۴، ۹ میلیون چراغ LED جایگزین چراغ های قدیمی خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون جلسات متعددی برای برقراری ارتباط دوسویه میان سرمایه گذاران و شرکت‌های توزیع برق برای مشارکت در بازار بهینه‌سازی مصرف انرژی برگزار شده است.

کد خبر: ۲۶۹٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha