۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
کشاورزان از مصرف بی رویه کودهای ازته در مزارع گندم بپرهیزند
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

کشاورزان از مصرف بی رویه کودهای ازته در مزارع گندم بپرهیزند

گرگان- ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  استان گلستان گفت: با توجه به رشد زودتر از موعد گندم کشاورزان از مصرف بی رویه کودهای ازته پرهیز کنند.

سید صمد ضیائی در گفت و گو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت کود شیمیایی توزیعی در استان گلستان با اشاره به تامین کود اوره از چهار مبادی کشور شامل پتروشیمی پردیس عسلویه، شهید رجائی بندر عباس، بندر امام و پتروشیمی بجنورد اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۸۹ هزار و ۳۱۶ تن از این چهار مبداء تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: تا کنون در سال‌جاری حدود ۷۹ درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران شده است و بیش از ۲۶ هزار تن هم مانده سهمیه ابلاغی تا پایان سال است.

وی تصریح کرد: قیمت کودهای یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده و همانند قیمت سال گذشته در حال انجام است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اظهار کرد: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به‌ موقع در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و هم اکنون نیز بیش از هشت هزار و ۳۸۸ تن کود اوره در انبار های استان ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی فعلی گلستان سبب تحریک رشد گیاهان زراعی و طی کردن مراحل رشدی زودتر از تقویم زراعی سال‌های قبل شده است، لذا به کشاورزان توصیه می شود از مصرف بی رویه کودهای ازته در ابتدای رشد گندم که رشد سبزینه گندم را بیش از حد می کند، خودداری کنند.

کد خبر: ۲۶۹٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha