اهمیت تقویت شرکت‌های نوآور و فناور پیشگام و پیشران در حوزه تولید و صنعت استان البرز
در نخستین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق البرز مطرح شد

اهمیت تقویت شرکت‌های نوآور و فناور پیشگام و پیشران در حوزه تولید و صنعت استان البرز

در نخستین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین دانش‌بنیان چهارمین دوره اتاق بازرگانی البرز بر اهمیت تقویت شرکت‌های نوآور و فناور پیشگام و پیشران در حوزه تولید و صنعت استان تاکید شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی البرز، یدالله مالمیر در نخستین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب وکارهای نوین دانش‌بنیان چهارمین دوره اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: کمیسیون‌های تخصصی بازوی مشورتی اتاق‌های بازرگانی هستند و مسائل مرتبط به هر شاخه صنعتی یا تولیدی پس از طرح در کمیسیون‌های مرتبط برای بررسی بیشتر به جلساتی مانند شورای گفت‌وگو ارجاع داده می‌شود.

وی در ادامه گفت: در دوره چهارم فعالیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز موضوع تجمیع برخی کمیسیون‌ها با هدف افزایش سطح کارآمدی و اتخاذ تصمیمات کاربردی مصوب و اجرایی شد و کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین دانش‌بنیان نیز یک مورد از کمیسیون‌های تجمیعی است که در آن طیف وسیعی از فعالان چند گروه صنعتی و تولیدی استان حضور دارند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به خروجی مثبتی که تاکنون در نتیجه برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی البرز در دوره چهارم حاصل شده است، گفت: در این کمیسیون نیز با توجه به حضور البرز در جایگاه چهارم کشوری از حیث تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، با نگاهی ویژه در راستای حمایت از کسب‌وکار و تولیدات این مجموعه‌ها کار خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت اینکه بخش خصوصی باید با فکر، ایده و توانمندی خود در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به بازار کار حرکت کند، گفت: ما باید ظرفیت‌های لازم را برای استفاده از پتانسیل جوانان در شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده و در کنار آن از همراهی و تعامل دولت نیز بهره‌مند شویم.

مالمیر با اشاره به استقرار تعداد قابل توجهی شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان البرز عنوان کرد: هر کدام از شرکت‌های مستقر در این پارک دارای پتانسیل و ظرفیتی ویژه است که می‌تواند به تامین مواداولیه، ماشین‌آلات و دیگر مایجتاج صنایع استان کمک کند.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان البرز در سال‌های گذشته بسیار پرقدرت کار کرده است، افزود: این صندوق رتبه نخست را در میان صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور دارد، با توجه به فعالیت ۴هزار واحد صنعتی در کنار حضور تعداد زیادی واحد صنفی در استان که هر کدام نیازمند طرح‌ها و ایده‌های نوین و فناورانه هستند، فرصت خوبی است که نیاز این مجموعه‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شود.

در ادامه این نشست شهریار ظهوری رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین دانش‌بنیان چهارمین دوره اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: برای هر کاری نیاز است که در ابتدا دانش پایه نسبت به آن وجود داشته باشد، در حال حاضر که دولت به موضوع حمایت و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه ویژه‌ای دارد و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز در این زمینه امکانات مناسبی را در اختیار مجموعه‌های مذکور قرار می‌دهد، فرصتی ایجاد شده است که با برنامه‌ریزی صحیح و مدون به درستی از این پتانسیل بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به رویکرد جدید دولت در بحث توجه به برخی شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان به عنوان پیشگامان و پیشرانان فعالیت در این حوزه گفت: دولت در قالب این دیدگاه به دنبال خلق ایده‌های نوآور و کاربردی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بخش‌های مهمی مانند تولید و صنعت است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین دانش‌بنیان چهارمین دوره اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز فعالیت دارند و چنین ظرفیتی نیازمند اتخاذ تدابیر و تصمیمات حمایتی مهم و اساسی است.

وی با اشاره به اهمیت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان پیشران به عنوان صاحبان سبک و ایده فناورانه و خلاقانه در کمیسیون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای نوین دانش‌بنیان گفت: در این مورد با همکاری گروه‌های بزرگ صنعتی در البرز می‌توانیم خالق ایده‌هایی مانند راه‌اندازی و تولید لوکوموتیوهای پیشران در استان باشیم.

ظهوری در ادامه با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های زیست‌بوم دانش‌بنیان در استان ریشه‌دار است، افزود: باید بر این مهم متمرکز شویم که سطح تعامل میان این زیست‌بوم‌ها را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری و نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی و صنعتی اتاق بازرگانی البرز دو ظرفیت مهم استان برای توسعه کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان است، گفت: در کنار آن شرکت‌های تولیدی و صنعتی بسیاری در استان فعالیت دارند که از فاز تحقیق و توسعه‌ای(آرندی) قو ی برخوردار هستند و باید از تمامی این پتانسیل‌ها استفاده شود.

در این نشست مدیران و نمایندگان هر کدام از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح، ایده‌ها و بخش‌های آرندی خود پیشنهاداتی را در زمینه انجام اقدامات اساسی در حوزه حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش سطح بهره‌وری، ارتقاء کیفیت محصولات و تولیدات این مجموعه‌ها و ایجاد بازار کار برای فعالان این عرصه مطرح کردند.

کد خبر: ۲۶۹٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha