۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
رفع کسری بودجه دولت از جیب بخش خصوصی! بازار دارویی کشور در معرض بروز دوباره کمبودها
نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی مطرح کرد

رفع کسری بودجه دولت از جیب بخش خصوصی! بازار دارویی کشور در معرض بروز دوباره کمبودها

پیرصالحی نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: در اثر کمبود نقدینگی امروز خیلی از کارخانه ها و شرکت های داروسازی کشور امکان ادامه فعالیت را ندارند.

بازار؛ گروه صنعت: مهدی پیرصالحی نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اشاره به بروز چالش نقدینگی در نتیجه عدم تخصیص اعتبارات مصوب شده از سوی دولت بیان داشت: در برخی از موارد دولت ها برای اینکه امور جاری کشور را پیش ببرند دچار کسری بودجه می شوند. از این رو به نظر می رسد که دولت قصد دارد در سال جاری و سال آینده کسری بودجه خود را به شرکت های خصوصی منتقل کند.

چراغ بخش خصوصی در حال خاموشی

وی افزود: این اتفاق می تواند صنعت داروی کشور را قفل کند؛ امروز خیلی از کارخانه ها و شرکت های داروسازی کشور در عمل امکان ادامه فعالیت را به خاطر کمبود نقدینگی ندارند. بنابراین اگر متولیان تصمیم سریعی برای بهبود وضعیت نقدینگی صنعت داروی کشور نگیرند به نظر می رسد که در آینده هر تصمیمی دیر باشد؛ چرا که حل برخی از معضلات دارویی که پیش می آید زمان بر است.

امروز یکی از معضلات بازار دارو کمبود داروی وارفارین (داروی ضد انعقاد خون) است که هر چقدر هم تامین می شود باز همچنان احساس نیاز به آن برطرف نمی شود

این داروساز تاکید کرد: وقتی کمبود دارویی در کشور ایجاد می شود باید تا ۱۰ ها برابر نیاز بازار تامین دارو انجام شود تا بازار داروی کشور به آرامش برسد. امروز یکی از معضلات بازار دارو کمبود داروی وارفارین (داروی ضد انعقاد خون) است که هر چقدر هم تامین می شود باز همچنان احساس نیاز به آن برطرف نمی شود و کمبود در بازار ادامه دارد.

پیرصالحی تصریح کرد: اگر می خواهیم این کمبودها در کشور ایجاد نشود امروز باید به فکر آن باشیم؛ چرا که با بروز کمبود هرچقدر هم که دولت تلاش کند باز احساس نیاز مردم برطرف نخواهد شد و بازار به آرامش نخواهد رسید.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اگر دولت بخواهد منطقی عمل کند امروز پیشگیری بهتر از درمان است و امروز باید به رفع چالش بپردازد.

کد خبر: ۲۶۹٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha