۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
ضرورت تکمیل زنجیره پیشرفت در اردبیل| درآمد سرانه ایرانی ها کمتر از ۴ هزار و ۶۰۰ دلار است
استاندار اردبیل تاکید کرد؛

ضرورت تکمیل زنجیره پیشرفت در اردبیل| درآمد سرانه ایرانی ها کمتر از ۴ هزار و ۶۰۰ دلار است

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت تکمیل زنجیره پیشرفت در استان گفت: در زنجیره پیشرفت باید به زنجیره تولید و ارزش افزوده کالا و خدمات توجهی جدی داشته باشیم.

سید حامد عاملی در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل به خبرنگار بازار گفت: درآمد سرانه کشور ترکیه ۱۰ میلیون دلار و عراق پنج میلیون دلار است در حالی که در ایران این سرانه چهار هزار و ۶۰۰ دلار است که یک رقم پایین محسوب می شود.

وی ضرورت ارتقای درآمد سرانه و تولید ناخالص را یادآور شد و تصریح کرد: با بخشنامه ها و آیین نامه های محدود کننده تولید و سرمایه گذاری نمی توان در این حوزه موفق عمل کرد.

مسیر تولید باید هموار بوده و هیچ گونه مسدودی در این مسیر شکل نگیرد

استاندار اردبیل گفت: در کنار تأمین منافع مردم، باید منافع تولیدکننده و سرمایه گذار نیز در طرح های مختلف مورد حمایت قرار گیرد تا زمینه و بستر برای ایجاد تحول در ابعاد مختلف شکل بگیرد.

عاملی افزود: ما رقابت شدید اقتصادی را در منطقه با تلاش کشورهای مختلف شاهد هستیم و نباید ایران از این قافله عقب مانده و یا دچار غفلت و بی توجهی شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار تحریم و تهدیدهای مختلف استکبار جهانی، باید در داخل موانع از مسیر تولید برداشته شود چرا که ایجاد هر مانع و خلل در مسیر تولید، حرکت در خط دشمن است.

عاملی اضافه کرد: باید با عقلانیت، علم و تجربه کارها را به پیش ببریم و اجازه ندهیم تا برخی بخشنامه ها و آیین نامه ها مانعی در مسیر تولید و جذب سرمایه گذاری شود بلکه بهتر است در تسهیل گری این حوزه پیشقدم بوده و مدیریت پرریسک را به مدیریت بی حاشیه ترجیح دهیم.

وی بیان کرد: مسیر تولید باید هموار بوده و هیچ گونه مسدودی در این مسیر شکل نگیرد و هر روز تأخیر و تعلل در سرمایه گذاری و افزایش ظرفیت تولید به ضرر کشور و منطقه خواهد بود.

تولید وظیفه ملی، اخلاقی و تعهد انقلابی ما است

عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر مانعی را خودمان در مسیر تولید ایجاد کنیم، این ظلم در حق مردم است و ضروری است تا با عقلانیت، علم و تخصص زمینه پیشرفت و توسعه روزافزون عرصه اقتصادی را مهیا کنیم.

وی به ضرورت تکمیل زنجیره پیشرفت در اردبیل اشاره کرد و گفت: در زنجیره پیشرفت باید به زنجیره تولید و ارزش افزوده کالا و خدمات توجهی جدی داشته باشیم تا کیفیت کار و خروجی مطلوب را در این فرآیند شاهد باشیم.

عاملی تصریح کرد: نمونه این زنجیره تولید در صنعت طیور است که باید از جوجه یک روزه تا تأمین نهاده ها و لاین جدید به فکر زنجیره مناسب و با کیفیت باشیم تا با کاهش هزینه بیشترین سود متوجه سرمایه گذار و فعال اقتصادی شود.

استاندار اردبیل افزود: تولید وظیفه ملی، اخلاقی و تعهد انقلابی ما است و نباید در این حوزه از رسالت خود کوتاه بیاییم.

کد خبر: ۲۶۸٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha