۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
لزوم برنامه ریزی بهتر دولت برای ضمانت رونق مبادلات تجاری با کشورهای همسایه ایران
رئیس اتاق بازرگانی سنندج خواستار شد؛

لزوم برنامه ریزی بهتر دولت برای ضمانت رونق مبادلات تجاری با کشورهای همسایه ایران

سنندج – عبدالملکی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج از دولت خواست که ضمانت های لازم برای رونق مبادلات تجاری با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان را فراهم کند.

علی اکبر عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اهمیت رونق مبادلات تجاری کشورمان با کشورهای مختلف جهان به ویژه همسایگان، اظهار کرد: خوشبختانه در راستای سیاست های خوب دولت سیزدهم، تعامل و همکاری خوبی در حوزه دیپلماسی سیاسی با کشورهای منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این سیاست در حوزه دیپماسی منطقه ای بسیار مهم است، بیان کرد: انتظار می رود که دولت با ادامه این روند زمینه برای رونق مبادلات تجاری با کشورهای منطقه را نیز فراهم کند و ایجاد ضمانت های لازم برای تداوم این مهم در شرایط فعلی ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: آرامش و امنیت در منطقه یکی از نیازهای اصلی و ضروری در راستای رونق تجارت خارجی برای کشورمان به شمار می رود و زمانی که تجار این ضمانت ها را داشته باشند، می توان به تقویت صادرات از سوی کشورمان امیدوار شد.

وی ضمن تاکید بر حمایت واقعی دولت از تجار و بازرگانان به ویژه در شرایط تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان، افزود: توسعه کشور در این گرو توجه به صادرات کالا است و در صورت حمایت از صادرات می توان به رشد کشور در تمامی بخش ها امیدوار بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بسیار مهم تسهیل صادرات کالا در مرزهای خروجی کشور شد و عنوان کرد: متاسفانه وضعیت مرزهای رسمی کشور در تمامی استانها خیلی مناسب نیست و علیرغم همه وعده های داده شده همچنان چالش های پیش روی فعالیت های تجار و بازرگانان وجود دارد.

تسهیل شرایط مبادلات تجاری در مرزهای رسمی کشور ضروری است

عبدالملکی با بیان اینکه تسهیل شرایط برای فعالیت مناسب تجار در مرزهای رسمی کشور ضروری است، اظهار کرد: باید به جای وعده ها و شعارها، بیششتر شاهد اقدامات عملی از سوی سازمان های مسئول و متولی باشیم.

وی اعمال سیاست های تشویقی برای حمایت از تجار و بازرگانان را خواستار شد و گفت: در کنار این مهم باید نقش پارلمان های بخشی خصوصی به ویژه اتاق های بازرگانی به صورت خاصی دیده شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات و بوروکراسی های ضاید اداری را حذف کنیم.

وی ضمن انتقاد از وضعیت فرار نخبگان به ویژه در عرصه های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، بیان کرد: در طول سالهای اخیر مسئله فرارنخبگان به یکی از چالش های اصلی در کشور تبدیل شده است و تداوم این وضعیت در سالهای آینده ما را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: در حال حاضر صدور خدمات فنی و مهندسی به یکی از ظرفیت های توسعه در شمار زیادی از کشورهای توسعه یافته تبدیل شده است ولی متاسفانه ما از این فرصت هیچ استفاده نداریم و شمار زیادی از نخبگان ما به جای صدور خدمات خود، بیشتر به دنبال خروج از کشور هستند.

کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی ایران حمایت واقعی از نخبگان و فراهم کردن شرایط برای فعالیت آنها در عرصه های مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: وقتی که نخبگان شرایط برای فعالیت را داشته باشند، کشور به سمت پیشرفت و توسعه پیش می رود و این مهم باید مورد توجه جدی تری قرار گیرد.

کد خبر: ۲۶۸٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدالباسط معماری DE ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      چاکریم داداش موفق باشید