۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
آشنایی با خواص چای ایرانی شمال لاهیجان

آشنایی با خواص چای ایرانی شمال لاهیجان

در این محتوا قصد داریم خواص چای لاهیجان، چای شمال و چای ایرانی را بیان نماییم.پس تا انتها محتوا همراه ما باشید.

آشنایی با خواص چای ایرانی شمال لاهیجان

چای ایرانی، که به عنوان چای لاهیجان یا چای شمال نیز شناخته می ‌شود، انواع مختلفی دارد که هر کدام نام‌ ویژه خود را دارند و در طعم، عطر و کیفیت با یکدیگر تفاوت ‌های زیادی دارند.

بسیاری از مردم فکر می‌ کنند که چای ایرانی در چای لاهیجان خلاصه می شود و معتقدند که چای لاهیجان تنها انتخاب صحیح برای افرادی است که می‌ خواهند چای خوبی بنوشند.

چای لاهیجان بهترین چای ایرانی

اما در عین حال، چای لاهیجان انواع مختلفی دارد که می ‌توان به چای دستی، چای زرین، چای سرگل، چای ممتاز، چای کارگاهی، چای قلم سوزنی درجه 1، چای قلم، چای شکسته، چای باروتی، چای چوب و چای خاکه اشاره کرد. شناخت کیفیت، عطر و طعم انواع چای ایرانی به شما کمک می‌ کند تا با توجه به سلیقه خود، بهترین چای ایرانی را انتخاب کنید.

آشنایی با خواص چای ایرانی شمال لاهیجان

خواص چای ایرانی لاهیجان

چای لاهیجان دارای عطر و طعم ملایم و دلنشینی است و در دو نوع چای سیاه و چای سبز موجود است که با درجه کیفیت مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌ شوند.

ترکیبات موجود در چای لاهیجان به ویژه چای سیاه آن، شامل آنتی اکسیدان های بسیار قوی و ویتامین‌های C، B و E می‌باشد. همچنین، چای سیاه لاهیجان سرشار از کافئین است که انرژی و بیداری را افزایش می دهد.

از مهمترین خواص چای سیاه لاهیجان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چای سیاه لاهیجان طبع گرم و خشکی دارد که می‌تواند به تنظیم دمای بدن کمک کند.

  • مصرف منظم چای سیاه لاهیجان می‌تواند به کاهش سطح چربی خون کمک کند.

  • خواص ضد التهابی چای سیاه لاهیجان می‌تواند به کاهش علائم میگرن از جمله سردرد و تهوع کمک کند.

  • مصرف چای سیاه لاهیجان می‌تواند به بهبود کار کردن سیستم گوارش و هضم غذا کمک کند.

  • چای سیاه لاهیجان می‌تواند سطح قندخون را کاهش داده و در کنترل قندخون بیماران دیابتی تاثیر دارد.

  • خواص ضد اکسیدان چای سیاه لاهیجان می‌تواند به تصفیه خون کمک کند.

  • مصرف معتدل چای سیاه لاهیجان می‌تواند سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و بیداری و تمرکز را افزایش دهد.

  • مصرف چای سیاه لاهیجان می‌تواند به حفاظت سلامت کلیه کمک کند.

  • چای سیاه لاهیجان می‌تواند به بهبود عملکرد مجاری تنفسی کمک کند.

  • ترکیبات موجود در چای سیاه لاهیجان می‌توانند خواص ضد باکتری داشته باشند.

  • مصرف منظم چای سیاه لاهیجان می‌تواند سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث چربی سوزی شود.

  • مواد موجود در چای سیاه لاهیجان می‌توانند به بهبود عملکرد حافظه و تمرکز کمک کنند.

چای لاهیجان کیفیت بسیار بالایی دارد و خرید آن از فروشندگان معتبر، تضمین کننده کیفیت و مرغوبیت چای خریداری شده است.

آشنایی با خواص چای ایرانی شمال لاهیجان

چای بهاره لاهیجان

چای بهاره لاهیجان، یکی از مشهور ترین و معطر ترین چای‌ های ایرانی است که به دلیل ویژگی ‌های خاص خود، طرفداران و محبوبیت زیادی دارد. این چای ارگانیک و بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی و سموم، در منطقه لاهیجان کشت می‌ شود.

برداشت چای بهاره لاهیجان در سه فصل بهار، تابستان و پاییز انجام می ‌شود، اما برداشت بهاری این چای به خاطر عطر و طعم خاصی که دارد، نسبت به دیگر فصل‌ ها، بسیار محبوب است. چای بهاره لاهیجان از برگ‌ های تازه و بالایی بوته تولید می ‌شود و به همین دلیل دارای عطر و طعم منحصر به فردی است که نسبت به برداشت ‌های دیگر چای بهاره لاهیجان برتری دارد.

برای تشخیص کیفیت چای بهاره، برخی نکات مهم وجود دارد که مشتریان می ‌توانند به آن‌ ها توجه کنند. به عنوان مثال، چای بهاره ‌هایی که برگ‌ های درشتی دارند و کمترین میزان چوب را دارند، نشانه کیفیت بیشتر آن ها است. همچنین، وجود مقدار کمی چوب داخل چای بهاره، برای بیشتر شدن عطر و بوی چای شناخته شده است.

بنابراین، بهترین روش برای تشخیص کیفیت چای بهاره، انتخاب نمونه ‌هایی با برگ‌ های درشت و کمترین میزان چوب است. با توجه به این نکات، مشتریان می‌ توانند چای بهاره با کیفیت بالا را تشخیص دهند.

تفاوت چای ایرانی و خارجی

  • چای ایرانی و چای خارجی از نظر رنگ طعم بسیار متفاوت است. چای خارجی رنگ و عطر طبیعی و دلنشین تری دارد اما چای خارجی حاوی اسانس و رنگ مصنوعی است که بهترین راه برای فهمیدن تفاوت، چشیدن هر دو نوع چای است. پیشنهاد می‌ شود هر چای لاهیجان و چای خارجی را امتحان کنید و ببینید کدام طعم برای شما مناسب تر است.

  • تفاوت مهمی که بین چای ایرانی و چای خارجی وجود دارد، مدت زمان دم کشیدن آن‌ ها است. به طور کلی چای ایرانی نیاز به مدت زمان بیشتری برای دم کشیدن دارد نسبت به چای خارجی.

  • کشورهای خارجی هزینه ‌های تولید چای بالا تری نسبت به ایران دارند. علاوه بر این، هزینه ‌های حمل‌ و نقل چای خارجی نیز بالاتر است. به همین دلیل، چای خارجی قیمت تمام شده بیشتری نسبت به چای ایرانی دارد.

  • تیره یا شفاف ماندن چای با گذشت زمان یکی دیگر از تفاوت های این دو چای است. چای ایرانی هنگامی که در فنجان یا لیوان برای ساعتی می ماند رنگ آن تغییر نکرده و شفافیت خود را حفظ می کند اما چای خارجی کدر و تیره می شود.

  • چای ایرانی به روش سنتی و ارگانیک و بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می شود که برای استفاده سالم تر و مفید تر است، اما چای خارجی این طور نیست.

کارخانه چای نور جعفری

کارخانه نور جعفری به عنوان یکی از تأمین ‌کنندگان معتبر چای، انواع متنوعی از چای شمال با بالا ترین استاندارد های کیفیت را به بازار عرضه می ‌کند. این مجموعه شامل چای‌ های سیاه قلمی سنتی ویژه، چای سیاه قلمی ممتاز، چای سیاه شکسته درجه 1، چای سیاه شکسته ممتاز، چای سیاه شکسته زرین ممتاز، چای سبز شکسته قلم و چای سبز شکسته ممتاز می‌ باشد. تمام این محصولات کیفیت بالایی و جایگاهی خاص در بازار چای ایران دارند.

تمامی انواع چای تولیدی این کارخانه، به لحاظ عطر و طعم فوق ‌العاده دلنشین بوده و از نظر کیفیت تفاوت ‌هایی با یکدیگر دارند. در ادامه انواع این چای ها معرفی شده اند:

چای قلمی:

چای سیاه قلمی، یک نمونه ارزشمند از چای شمال به شمار می رود که در ترکیب آن از ساقه ‌های چای نیز استفاده می شود. این ویژگی باعث می‌ شود که این نوع چای دارای یک عطر و طعم بسیار خوب و لذت ‌بخش باشد.

چای شکسته:

چای شکسته از بخش بالای بوته چای تهیه می شود. در ابتدا، برگ ‌های چای برداشت می ‌شوند و ساقه‌ های آن از برگ جدا می‌ شوند. برگ ‌های بزرگ و درشت چای چیده شده کاملاً خرد می‌ شوند تا چای شکسته نهایی تولید شود. این فرآیند، چای شکسته را در مدت زمان کوتاهی آماده می‌ کند و به دلیل خرد شدن برگ‌ ها، به سرعت دم می ‌کشد.

چای ممتاز:

یک نوع دیگر از چای شمال با نام چای ممتاز نیز شناخته می ‌شود. در این نوع چای، از برگ‌ های بالای بوته که جوان هستند استفاده می‌ شود، که باعث می‌ شود این نوع چای دارای عطر و طعم بیشتری باشد. تلخی موجود در این چای، نسبت به چای ‌های سرگل، کمتر است و قیمت مناسبی دارد.

چای سرگل:

این نوع چای از غنچه و برگ ‌های بالای چای به دست می ‌آید و در طول مراحل تولید، برگ‌ های این چای به حالت پیچشی در می‌ آیند. چای سرگل تلخی بیشتری نسبت به سایر نمونه‌ های موجود در بازار دارد. با این حال، این چای از یک عطر خاص برخوردار است و پس از دم‌ کشیدن، رنگ زیبایی به خود می‌ گیرد. این تلخی خاص در ترکیب با عطر و رنگ زیبا، تجربه مصرف چای سرگل را به یک تجربه لذید تبدیل می ‌کند.

در کل، تفاوت‌ هایی که در فرآیند چیدن و فرآوری برگ‌ های چای وجود دارد، باعث ایجاد تفاوت‌ در عطر و طعم آن ‌ها می‌ شود. با توجه به سلیقه شخصی، می ‌توانید یکی از انواع چای شمال را انتخاب کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که چای ‌های شمالی اصل، جزء محصولات با کیفیت ایرانی محسوب می‌ شوند و در مراحل تولید آن ‌ها از هرگونه رنگ ‌های مصنوعی و غیرطبیعی استفاده نمی‌ شود. این امر باعث می ‌شود چای شمال با اطمینان بیشتری مصرف شود.

خرید چای شمال

چای شمال یکی از بهترین و مقرون به ‌صرفه ‌ترین چای ‌های داخلی محسوب می ‌شود. در مقایسه با چای‌ های خارجی، تفاوت قیمت زیادی دارد. قیمت چای شمال به نسبت سایر نمونه ‌های خارجی اقتصادی‌ تر است و به علاوه، کیفیتی مشابه یا حتی بهتر از نمونه ‌های خارجی دارد. همچنین، قیمت چای شمال تا حد زیادی ثابت بوده و هنوز هم به عنوان یکی از چای های با قیمت مناسب در بازار شناخته می ‌شود.

منبع این محتوا چای نورجعفری لاهیجان می باشد.


 

کد خبر: ۲۶۸٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha