۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
بهبود کیفیت  نان در دستور کار استاندارد گلستان | سبوس آرد بیشتر می شود

بهبود کیفیت نان در دستور کار استاندارد گلستان | سبوس آرد بیشتر می شود

گرگان- مدیرکل استاندارد گلستان از تجدید نظر استاندارد ملی آرد گندم خبر داد و گفت: با ابلاغ این استاندارد، میزان سبوس گندم موجود در انواع آرد بیشتر شده و در نتیجه باعث افزایش کیفیت آرد و نان خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی اظهار کرد: باتوجه به اینکه نان یکی از اقلام پرمصرف و تاثیرگذار بر سلامت آحاد جامعه است، سازمان ملی استاندارد به استناد ماده ١٧ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بر پخت و عرضه نان نظارت دارد و با تجدید نظر در استاندارد ملی آرد گندم به سوی بهبود کیفیت آرد و نان حرکت کرده است.

وی افزود: آرد با درصد سبوس بیشتر، رنگ تیره‌تری نسبت به دیگر آردها دارد، ولی کیفیت و ماندگاری نان تهیه شده از آن بهبود می یابد.

حسینی با اعلام اینکه متاسفانه در استان ما مردم بیشتر تمایل به استفاده از نان سفید و روشن تر دارند گفت: برای موفقیت در این راه علاوه بر کار تخصصی و فنی، فرهنگ‌سازی و آموزش بسیار تاثیرگذار است و نقش رسانه‌ھا در این زمینه قابل توجه است.

وی در پایان گفت: استفاده از آرد کامل در پخت نان علاوه بر کاهش کلسترول و جلوگیری از سرطان های مرتبط با سیستم گوارشی به دلیل وجود فسفر و کلسیم بیشتر به سلامت استخوان ها کمک می کند.

کد خبر: ۲۶۸٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha