۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کاهش آلایندگی صنایع در اردبیل
مدیرکل محیط زیست اردبیل خبر داد؛

کاهش آلایندگی صنایع در اردبیل

اردبیل- قاسم پور ، مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: طی دو سال اخیر با تشدید نظارت ها، کاهش آلایندگی هوا را از طریق پایش فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی در استان شاهد هستیم.

حسن قاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در اکثر روزهای سال هوای استان اردبیل پاک و عاری از هرگونه آلودگی است و این در سایه مراقبت های مستمر در حوزه فعالیت صنایع و همچنین واحدهای تولیدی آلاینده است.

وی تصریح کرد: هر چند در استان اردبیل واحد آلاینده چندانی نداریم اما در چند واحد صنعتی با اخطاریه های صادر شده، سعی بر این است تا فیلتر هوا نصب و جلوی آلایندگی هوا گرفته شود.

۲۳ دستگاه اجرایی مسئولیت صیانت از هوای پاک را بر عهده دارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: بیش از ۲۳ دستگاه اجرایی در راستای قانون هوای پاک مسئولیت صیانت از هوای پاک را بر عهده دارند و تکالیف قانونی که بر عهده آنها گذاشته شده زمینه احساس مسئولیت بیشتر در کنار همراهی مردم و شهروندان را مضاعف کرده است.

قاسم پور حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی اعلام کرد و افزود: اگر اراده عمومی در این زمینه به همراه مطالبه گری وجود نداشته باشد، ما نمی توانیم محیط زیستی سالم داشته باشیم.

وی به برنامه های گرامیداشت هفته هوای پاک تا دوم بهمن ماه اشاره کرد و ادامه داد: در این هفته در کنار بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان، سعی شده تا با خودروهای دودزا برخورد و خودروهای فاقد معاینه فنی خودرو نیز متوقف شود.

تخفیف مراکز معاینه فنی خودرو به مراجعین

قاسم پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است مراکز معاینه فنی خودرو در این هفته تخفیفی را به مراجعین ارائه کنند تا ما کمترین آلودگی را در حوزه فعالیت خودرو و موتورسیکلت ها در سطح شهرها شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت ایستگاه های سنجش هوای پاک در شهر اردبیل، از ۳۶۵ روز سال، کمتر از ۲ تا سه روز هوای سالمی را در این استان شاهد هستیم که ضرورت دارد به تداوم این شرایط کمک کنیم.

قاسم پور بیان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در ۱۵ پاسگاه محیط بانی در فصل سرما و زمان بارش برف در آماده باش به سر می برند تا گشت و کنترل در ۱۸۴ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت را انجام داده و جلوی شکار و صید غیرمجاز را بگیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل از هموطنان خواست تا با توجه به بارش سنگین برف، سردی هوا و یخ بستن بسیاری از آبگیرها و پوشیده شدن زیستگاه های حیات وحش با پناه دادن به حیوانات به ویژه تأمین غذا و آب مورد نیاز آنها، وظیفه انسانی خود را انجام دهند.

کد خبر: ۲۶۸٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha