۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
مردم در انتظار اتمام پروژه کارخانه سیمان دهلران| پروژه ای که ۷۵۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
بازار گزارش می دهد؛

مردم در انتظار اتمام پروژه کارخانه سیمان دهلران| پروژه ای که ۷۵۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

ایلام- تکمیل کارخانه سیمان دهلران یکی از خواسته های مردم این شهرستان است، طبق گفته مسئولان برای تکمیل این طرح بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بازار؛ گروه استان ها: کثرت پروژه‌های نیمه تمام در استان ایلام از عمده مشکلات این استان محسوب می شود که تا کنون پیامدهای منفی متعددی از قبیل فقر، بیکاری، محرومیت و...به دنبال داشته است.

کارخانه سیمان شهرستان دهلران نیز از دیگر پروژه های نیمه تمام استان ایلام و یکی از صنایع تولیدی دهلران است که با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد علارغم گذر ۱۷ سال از تاریخ کلنگ زنی آن همچنان بلاتکلیف مانده و وارد مدار تولید نشده است، این در حالیست که بازدیدهای مسئولین کشوری و استانی از این طرح مهم هیچ تاثیری بر پیشرفت آن نداشته است.

لازم به ذکر است کلنگ احداث این کارخانه، سال ۸۴ با هدف افزایش تولید سیمان در استان، توسعه در منطقه، رونق اقتصادی و مهم تر از همه اشتغال زایی برای بومیان منطقه به زمین زده شد و قرار بود به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای حدود ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کند؛ با این حال تا سال ۸۶ به دلیل عدم همکاری بانک و عدم تزریق تسهیلات نتوانست عملیات اجرایی آن شروع شود و پس از آن نیز علیرغم وعده‌های متعدد از سوی مسئولان برای راه‌اندازی، چندین سالست که هیچ اتفاقی در آن رخ نداده است.

بلاتکلیفی کارخانه سیمان دهلران

سعید نصیری یکی از شهروندان دهلرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شهرستان مرزی دهلران که در دورترین نقطه به مرکز استان وجود دارد همواره با معضلات جدی چون بیکاری نسل جوانان روبرو است.

وی افزود: از این رو احداث این کارخانه میتواند قدمی در راستای توسعه این شهرستان و رفع مشکلات موجود در آن باشد.

مردم در انتظار اتمام پروژه کارخانه سیمان دهلران| پروژه ای که ۷۵۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

مرضیه احمدی از دیگر شهرواندان ایلامی به خبرنگار بازار گفت: کارخانه سیمان دهلران که میلیاردها تومان از بیت المال به نام شهرستان دهلران برای آن هزینه شده است هنوز به بهره‌برداری نرسیده و هر روز بهانه‌ای جدید برای عدم به بهره برداری رسیدن آن مطرح می‌شود که قابل قبول نیست.

وی افزود: بارها از طریق مسئولان محلی، مدیران استانی و مکاتبات با وزارت صنعت و معدن موضوع کارخانه سیمان دهلران مطرح گردیره اما همچنان نتیجه‌ای عاید نشده است.

لزوم راه اندازی کارخانه سیمان دهلران

شریف بهرامی کارشناس اقتصادی با بیان اینکه سیمان از جمله مصالح مهم و پرکاربردی است که انواع مختلف آن در زمینه های مختلفی استفاده می شوند، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: همین موضوع صنعت تولید سیمان را به یکی از صنایع مهم در استان تبدیل کرده است که به علت برخورداری از بازار و تقاضای خوب، همواره می تواند تحولی عظیم در استان ایجاد کند.

وی افزود: در شهرستانی که بسیاری از جوانان آن در پی یافتن شغل هستند افتتاح و به بهره برداری رسیدن این کارخانه می‌تواند مشکل اشتغال هزاران نفر از جوانان را حل کند.

استاندار ایلام: کارخانه سیمان دهلران هم‌اکنون از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و برای تکمیل، نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

این کارشناس تصریح کرد: از طرفی دیگر امروزه با گسترش اقتصاد و پیشرفت شهر نشینی جوامع، لزوم تاسیس و راه اندازی کارخانه های سیمان بیش از گذشته است، از این رو باید پروژه احداث کارخانه سیمان در استان ایلام با روند سریع تری همراه باشد.

پیشرفت ۹۲ درصدی کارخانه سیمان دهلران

بهرامنیا استاندار ایلام نیز روز گذشته در جریان دیدار با هیئت مدیره این پروژه اظهار داشت: کارخانه سیمان دهلران برای تکمیل، نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که با هماهنگی‌های بعمل آمده ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق دو بانک و مابقی نیز از آورده شخصی سرمایه‌گذار، تأمین می‌شود.

مردم در انتظار اتمام پروژه کارخانه سیمان دهلران| پروژه ای که ۷۵۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز براساس پیشرفت فیزیکی پروژه، تزریق می‌شود، افزود: کارخانه سیمان دهلران هم‌اکنون از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

فرماندار دهلران: اگرچه این کارخانه با مشکلات فنی و حقوقی خاصی مواجه بود اما با پیگیری دولت، همت سرمایه گذار و دستگاه قضایی و مجموعه دستگاه های امنیتی و انتظامی و سیاسی استان مشکلات در حال رفع شدن است

استاندار ایلام درتصریح کرد: از دهه فجر امسال عملیات اجرایی تکمیل این پروژه آغاز و ظرف یکسال آینده کارخانه سیمان دهلران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رفع مشکلات پروژه سیمان دهلران

لطیف صادقی فرماندار دهلران نیز چندی پیش در این راستا در گفت‌وگو با رسانه ها با بیان اینکه طی یکسال گذشته پیشرفت خوبی در این پروژه شاهد بوده ایم، اظهار کرد: اگرچه این کارخانه با مشکلات فنی و حقوقی خاصی مواجه بود اما با پیگیری دولت، همت سرمایه گذار و دستگاه قضایی و مجموعه دستگاه های امنیتی و انتظامی و سیاسی استان مشکلات در حال رفع شدن است.

وی افزود: با توجه به همت کارگران و به ویژه مدیران فعال در پروژه امید می رود هر چه سریعتر شاهد بهره برداری آن در آینده نزدیک و بروز تاثیرات مثبت آن نذیر اشتغال، تولید، صادرات و رونق اقتصادی باشیم.

پروژه کارخانه سیمان استان ایلام یکی از پروژه های نیمه تمام در استان و مطالبات مردمی استان است که نقش بسزایی در رفع محرومیت، توسعه استان و اشتغالزایی دارد، از این رو این پروژه باید به طور ویژه در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۶۸٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نا شناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      شهرستان دهلران از لحاظ نفت و گاز و کشاورزی قطب اقتصادی استان است لذا با توجه به مرزی بودن و همسایه کشور عراق در صورت تکمیل پروژه های نفت و گاز و ان جی ال و پتروشیمی و کارخانه سیمان و خط آهن و پایانه مرزی این شهرستان از محرومیت بسرعت جدا شده و ضمن رونق گرفتن ایجاد در آمد اقتصادی برای مردم و استان و کشور خواهد شد