۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
پرداخت جایزه تحویل به گندمکاران امری ضروری است
رئیس اتاق اصناف کشاورزی:

پرداخت جایزه تحویل به گندمکاران امری ضروری است

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید گندم، پرداخت جایزه تحویل به گندمکاران امری ضروری است.

به گزارش بازار، قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: برای قیمت گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک از اسفند سال گذشته با نمایندگان بخش کمیسیون های تخصصی جلسات متعددی برگزار شد. مشکلات سطح بخش کشاورزی بر هیچ کس پوشیده نیست، نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هرکیلو گندم نمی تواند نیاز کشاورزان را تامین کند.

به گفته او، با وجود هزینه های بالای تولید، کشاورزان در بحث قیمت گذاری گندم و برنج گلایه مند هستند، اما به طور کلی قیمت تضمینی نرخی است که اگر کشاورز نتوانست در بازار یا به صنف و صنعت بانرخ بالاتر عرضه کند، دولت در راستای حمایت از کشاورزان خرید تضمینی کند.

پیشه ور ادامه داد: با توجه به آنکه کشاورزان داخلی برمبنای ارز آزاد تولید می کنند، لذا با واردات ارز ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان قابل قیاس نیست. براین اساس انتظار می رود که دولت به جای پرداخت یارانه به کشاورزان خارجی از تولید داخل حمایت کند.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: اگر کشاورزان داخلی گندم تولیدی را به دولت تحویل ندهند، مسئولان برای تامین نان مردم چاره ای جز واردات ندارند. از این رو انتظار می رود دولت همانند سنوات گذشته یارانه تحویل دهد تا بخشی از مشکلات کشاورزان حل شود چراکه نرخ فعلی برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد. در این شرایط پرداخت جایزه تحویل به گندمکاران امری ضروری است.

کد خبر: ۲۶۸٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha