۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
بی توجهی دولت به بخش خصوصی | دست و پای صادر کننده ایرانی بسته است 
رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد 

بی توجهی دولت به بخش خصوصی | دست و پای صادر کننده ایرانی بسته است 

گرگان- رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان گفت: امروز دولت به پیشنهادات ‌بخش خصوصی بی توجه است که این رویه به نفع هیچکدام از این دو بخش نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید صفوی در نشست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در گنبدکاووس اظهار کرد: کمیته ارزی در سال ۹۷ در اتاق ایران برگزار میشد که اعضای آن بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت بودند و پس از مدتی این کمیسیون به سازمان توسعه تجارت منتقل شد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان افزود: از سال ۱۴۰۰ که برگشت ارز به قانون تبدیل شد، این کمیسیون در بانک مرکزی با حضور یک عضو اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.

وی گفت: وظیفه اتاق، مشاوره دادن به سه قوه بوده اما امروز بخش دولتی به توصیه ها و پیشنهادات بخش خصوصی توجهی ندارد که این بی توجهی به هر دو بخش آسیب وارد می کند.

وی بیان کرد: امروز دست و پای صادر کننده را بسته اند و از او می خواهند که شنا کند، گاز در زمستان قطع می شود و بسیاری مشکلات دیگر سر راه صادرکننده وجود دارد.

صفوی افزود: در تمام دنیا تصمیماتی که در شرایط حاد اتخاذ می شود، به نفع صادر کننده است اما امروز صادر کننده ایرانی به جایی رسیده که حاضر به انجام فعل صادرات با کارت خود نیست.

وی ادامه داد: در کشور ترکیه به صادر کنندگان پاسپورت سبز اعطا می شود و اما برای صادر کننده ایرانی جرم انگاری صورت می گیرد.

کد خبر: ۲۶۸٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha