۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
رکورد صادرات ۴۰ سال گذشته شکسته شد
رئیس جمهور:

رکورد صادرات ۴۰ سال گذشته شکسته شد

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه صادرات اعم از نفتی و غیر نفتی کشور ما رکورد ۴۰ ساله اخیر را زده است، گفت: تا کنون بیش از ۶۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در چرخه تولید قرار گرفته است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در اجتماع اقشار مختلف مردم شهرستان دماوند افزود: در کشور در حوزه تولید علی رغم آنکه دشمن می خواست تولید نداشته باشیم، اما امروزه هم در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات تولیدی رشد قابل توجهی داریم و هم در حوزه تولید محصولات گام های بزرگی برداشته ایم.

وی اضافه کرد: در کشاورزی هم کارهای بسیار خوبی از سوی کشاورزان انجام شده است البته به این معنی نیست که مشکل نداریم ولی باید مشکلات را با کار جهادی حل کرد.

رئیس جمهور اظهارکرد: روزی که دولت آغاز بکار کرد در وزارت نفت فقط ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در زمینه نفت فعالیت داشتند ولی امروز بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در زمینه نفت فعال هستند. همچنین بیش از ۹۰۰ شرکت دانش بنیان در وزارت نیرو فعالیت دارند.

رئیسی گفت: همیشه به همکارانم در دولت و استان ها گفته ام که اگر مدیری روحیه تحول خواهی و جهادی و مردمی بودن ندارد، حتما کنار گذاشته شده و کار به یک جوان و نیروی تحول گرا واگذار شود.

وی ادامه داد: به مردم و به ویژه جوانان عزیز می گویم که آینده بسیار روشنی پیش رو داریم؛ خداوند به این کشور ظرفیت های مادی و معنوی زیادی داده است؛ فقط باید درست اندیشید و از این ظرفیت با بهترین روش بهره برداری کرد.

رئیسی تاکید کرد: هم ذخایر مادی داریم و هم معنوی به ویژه جوانان برومند با اراده‌ای که در میدان های مختلفی توانسته اند منشأ تحول باشند.

رئیس جمهور خطاب به مدیران و مسئولان گفت: شان من و شما نوکری برای مردم است و باید خدمتگزار مخلص برای مردم باشیم چرا که می توان گره را سریع باز کرد.

وی تاکید کرد: چرا گره ای را که می‌توان با سهولت باز کرد منتظرید تا تهران به شما بگوید؛ ارتباط ستادی لازم است ولی نباید موجب کندی کار شود.

دکتر رئیسی با بیان اینکه بروکراسی اداری از مسائلی که باید با آن‌مبارزه‌کرد، ادامه داد: باید بر فرایند کار و گردش امور نظارت شود تا معطلی در ادارات را شاهد نباشیم زیرا موجب ناامیدی است. ایجاد امید در دل مردم از وظایف همگان است.

رییس جمهور اظهار کرد: دشمن می خواهد در جوانان و مردم و دانشجو و طلبه و شهری و روستایی ما ایجاد یأس کند اما وظیفه ما این است که با رفتار و اقدامات و افعال مان مردم را روز به روز امیدوارتر کنیم و سخن تنها کافی نیست.

وی گفت: مردم باید بدانند در مرحله اقدام و عمل اتفاقی افتاده است به این شکل که وقتی مردم می بینند پروژه‌ای چند ماه یا چند سال معطل مانده بود ولی به نتیجه رسیده مشکل آنها با این پروژه حل می‌شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش در اجتماع اقشار مختلف مردم شهرستان دماوند گفت: ساخت و سازهای مخرب برای طبیعت ولو از ناحیه افراد متصل به قدرت باشند یا حتی خود دستگاه های اداری باشد را غیر مجاز می دانیم و معتقدم با کسانی که به قدرت اتصال دارند بدون اغماض برخورد شود.

رئیسی تصریح کرد: این موضوع قابل تحمل نیست کسی که به قدرت متصل باشد یا دستگاه اداری باشد، محیط زیست و طبیعت و زندگی مردم را تخریب کند.

وی ادامه داد: توسعه در شهرستان دماوند پذیرفتنی است اما باید منطبق با قوانین و زیرساخت ها و توجه به حریم شهر و روستا و جاده و رودخانه باشد، بنابراین برای توسعه جمعیت باید در قوانین شهرسازی بازنگری شود؛ یکی از مواردی که حتما اجرا می شود بازنگری در ساخت و ساز منطقه شمال شرق استان تهران است.

دکتر رئیسی گفت: در برخی موارد بین دستگاه های اداری هم نظر واحدی وجود ندارد؛ مقررات توسعه و بازنگری جمعیتی و ساخت و سازها باید حتما بازنگری شوند.

وی تصریح کرد: ساخت و سازها در دماوند و اطراف آن و توسعه شهری و روستایی می تواند فرصت های خوبی باشد ولی اگر درست و براساس قوانین و مقررات انجام‌نگیرد می تواند تهدیدی برای محیط زیست و طبیعت محسوب شود.

آیت الله رئیسی گفت: توسعه شهری و روستایی اگر با حفظ محیط زیست و جنگل و مراتع همراه نباشد و منجر به تخریب طبیعت و محیط زیست شود حتما زندگی را مختل می کند.

رئیس جمهور اظهارکرد: توسعه مراکز درمانی در منطقه دماوند در دستور کار است؛ تکمیل مراکز درمانی نیمه تمام در دستور مصوبات این سفر است.

وی ادامه داد: برخی مراکزی هم که ظرفیت لازم را پیدا نکرده اند که پاسخگوی نیاز درمانی این شهرستان باشد، تجهیز می شوند به خصوص اینکه شهرستان دماوند جمعیت متغیر دارد و مسافرانی که در هفته چند روزی به این شهر می آیند، به جمعیت شهرستان افزوده می شوند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آب، گفت: نکته مهم این است که در این منطقه مسأله کمبود آب نداریم درست است که ۴ تا ۵ سال است گرفتار خشکسالی هستیم و ایجاب می کند در الگوی مصرف دقت شود اما نکته مهم آن است که مدیریت آب در اینجا از وجود آب کمتر نیست و اگر مدیریت شود، آب هم برای کشاورزی و هم برای شُرب حتما هست.

رئیسی افزود: مدیریت مصرف هم بسیار لازم است برخی مصارف آب، مُسرفانه است که موجب می شود آب به جاهایی که لازم است برسد وگرنه خداوند به این کشور ظرفیت هایی که هم با نزولات آسمان و هم ذخایر زیرزمینی می توان با مدیریت آب احساس کمبود آب را در این مناطق نخواهیم داشت.

کد خبر: ۲۶۸٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha