۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
صادرات ۲۰ میلیون دلاری از کارخانه فروسیلیس دشتی| پیشرفت فیزیکی طرح به ۸۰ درصد رسید
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

صادرات ۲۰ میلیون دلاری از کارخانه فروسیلیس دشتی| پیشرفت فیزیکی طرح به ۸۰ درصد رسید

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر از پیشرفت ۸۰ درصدی طرح فروسیلیس در دشتی خبر داد و گفت: صادرات این کارخانه بالغ بر ۲۰ میلیون دلار سالانه است.

علی باستین در حاشیه ورود کاروان خدمت به دشتی و بازدید از کارخانه فروسیلیس در دشتی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کارخانه فروسیلیس ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه ارزش صادراتی این محصول بالغ بر ۲۰ میلیون دلار است افزود: حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری انجام شده و ۱۶۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تاکید شده که نیروهای بومی منطقه در این کارخانه مشغول شوند و کارفرما نیز به این مساله اعتقاد دارد.

باستین با بیان اینکه تولیدات این کارخانه برای صنعت فولاد کاربرد دارد تصریح کرد: بیشترین هدف گذاری این کارخانه، تولید محصولات صادراتی است.

وی اضافه کرد: تامین نقدینگی مهم ترین مشکل کارخانه فروسیلیس است که برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات این کارخانه انجام شده است.

باستین در ارتباط با اهداف سفر کاروان خدمت در دشتی نیز گفت: بازدید از واحدهای نیمه تمام اقتصادی از اهداف این سفر است که امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: برای امیدآفرینی در جامعه از همه توان و ظرفیت موجود بهره می بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به بازدید از معادن دشتی نیز بیان کرد: شهرستان دشتی سالانه ۸.۷ میلیون تن ظرفیت تولید معدن دارد و ۳۰ درصد معادن استان متعلق به این شهرستان است.

باستین یادآور شد: کارخانه آهک و میکرونیزه در لاور شرقی در حال اجراست که دهه فجر فاز نخست این طرح وارد مدار می شود و ۱۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: تولیدات این کارخانه صادراتی است و ارزش افزوده بالایی دارد که با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش محصولات کارخانه، تلاش خود را به کار می گیریم.

کد خبر: ۲۶۸٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha