۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
حمله موشکی ایران به مقرهای تروریستی در منطقه، مسیر تجارت را ایمن تر میسازد!
یادداشت وارده؛

حمله موشکی ایران به مقرهای تروریستی در منطقه، مسیر تجارت را ایمن تر میسازد!

شناسایی و پاکسازی مقرهای تروریستی در عراق توسط نیروهای امنیتی ایران نه تنها امنیت را در مرزها افزایش میدهد و باعث آرامش در داخل کشور میشود، بلکه فضا را برای تجارتی ایمن و مطمئن مهیا می‌سازد.

بازار؛ امیررضا اعتمادی: تجارت غیرنفتی ایران به کشورهای همسایه به عدد ۵۹ میلیارد دلار میرسد، که نشان از اهمیت بالای ایران برای همسایگان حتی در شرایط تحریم ها دارد. اما آن چیزی که امروز میتواند به استوار ماندن تجارت خارجی و پیشرفت آن کمک کند «امنیت مرزی» است!

سالهاست که ایران به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی حساس و دارا بودن بخش عظیمی ظرفیت در حوزه های صنایع، معادن و کشاورزی به یکی از استراتژی ترین شریک های تجاری و محبوب ترین تامین کننده در میان کشور های منطقه تبدیل شده است.

حتی تحریم های ظالمانه و فشار های گسترده همه جانبه نتوانسته آسیبی به همکاری های تجاری ایران برساند.

کشورهای نظیر «عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و...» به دلیل دارا بودن مرز های زمینی گسترده با ایران و همچنین کشور های دیگری نظیر «عمان، بحرین، کویت، قطر، امارات» به دلیل داشتن مسیر و مرز های دریایی با ایران توانستند به شرکای اصلی تجاری ایران تبدیل شوند.

تجارت غیرنفتی ایران به کشورهای همسایه به عدد ۵۹ میلیارد دلار میرسد، که نشان از اهمیت بالای ایران برای همسایگان حتی در شرایط تحریم ها دارد. اما آن چیزی که امروز میتواند به استوار ماندن تجارت خارجی و پیشرفت آن کمک کند «امنیت مرزی» است!

سالهاست سربازان این مرز و بوم، سپاه پاسداران و نیروهای گم نام امام زمان در تلاش هستند که به کمک کشور های منطقه و هم پیمانان خود مرز ها را از گروهک های تروریستی و ضد انسانی پاکسازی کنند، که این امر بتواند امنیت را هم در جامعه و هم در مسیرهای تجاری حتی برای کولبران در کوهستان فراهم سازد.

اما باز با این حال گاهی اخبار راهزنی، دزدی لوله های انتقال انرژی، آتش زدن مخازن، ورود و خروج غیرقانونی و... و. میشنویم که این موضوع باعث نگرانی های زیادی از سوی تجار و بازرگانان و شریک های تجاری میشود.

از این رو می‌توان به وضوح دید از زمانی که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با درایت سرداران جان فدای خود شروع به خالی کردن اشرار و تروریستان منطقه کرد، صادرات و تجارت به کشوری مثل عراق افزایش چشمگیری داشته به شکلی که به رکورد بیشترین حجم تجارت با رقمی بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار را با عراق داشته ایم.

حال شناسایی و پاکسازی مقر های تروریستی در عراق توسط نیروهای امنیتی ایران نه تنها امنیت را در مرز ها افزایش میدهد و باعث آرامش در داخل کشور میشود بلکه فضا را برای تجارتی ایمن و مطمئن مهیا می‌سازد.

همچنین ایران با اختصاص خط اعتباری در جهت بازسازی کشور های جنگ زده مانند عراق و سوریه حسن نیت خود را همواره ثابت کرده است و فعالین اقتصادی خود را تشویق به حضور در این بازار کرده است، از این رو ایجاد امنیت بازرگان و تاجرین و مسیرهای انتقالی جزو اصلی ترین امر هاست که تمام هم پیمانان و شرکای تجاری ایران وظیفه تأمین آن را بر عهده دارند.

کد خبر: ۲۶۸٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha