۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
قول مساعد دولت برای اعلام جایزه تحویل | گندم کیلویی ۱۹۵۰۰ خریداری شود
مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران:

قول مساعد دولت برای اعلام جایزه تحویل | گندم کیلویی ۱۹۵۰۰ خریداری شود

گرگان- ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: دولت قول مساعد داده تا اواخر اسفند ماه برای تحویل گندم جایزه دو هزار تومانی در نظر بگیرد و باید قیمت نهایی گندم همان ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان شود.

علیقلی ایمانی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: سال گذشته قیمت پایه گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است و قرار بود که هزار و ۵۰۰ یارانه کود و دو هزار تومان جایزه تحویل گندم به دولت در نظر گرفته شود و قیمت نهایی کیلوی ۱۳ هزار تومان از کشاورز خریداری شود.

وی ادامه داد: با اعتراضاتی که در خصوص افزایش هزینه کاشت وجود داشت نهایتا این تصمیم دولت منتفعی شد و خرید گندم براساس کیلوی ۱۵ هزار تومان انجام شد.

وی افزود: با توجه به مبنای قمیت پارسال که ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده امسال حدود شش هزار تومان به این مبلغ اضافه و گندم کیلوی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می شود.

ایمانی یادآور شد: علاوه بر این، دو هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به مراکز دولتی در نظر خواهد گرفته شد که مانند سنوات گذشته دولت باید آن را اعلام کند، دولت و جهاد کشاورزی قول مساعد داده است که تا پایان اسفند ماه یک جایزه تحویل گندم برای کشاورزان در نظر بگیرد.

وی افزود: شورای قیمت گذاری در خصوص جایزه تحویل نمی تواند تصمیم گیری کند و برای مصوبه شورای قیمت گذاری این دو هزار تومان جایزه تحویل را برای مصوبه قیمت گندم در نظر گرفته بودند.

ایمانی گفت: دولت با توجه به منابع اعتباری و تورم برای قیمت نهایی گندم تصمیم گیری کرده است و ما نیز به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان معترض هستیم اما اگر جایزه تحویلی که دولت قول آن را داده محقق شود به قیمت مدنظر خود در خصوص گندم خواهیم رسید.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است، دولت با تعلل در پرداخت مطالبات، عدم به موقع اعلام خرید تضمینی و همچنین عدم قیمت گذاری منصفانه برای گندم کشاورزان را برای کشت این محصول بی رغبت خواهد کرد.

کد خبر: ۲۶۸٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha