۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
ایجاد قطب ارتباطی میان دانشگاه و صنعت برق اولویت پژوهشگاه نیرو است
رئیس پژوهشگاه نیرو:

ایجاد قطب ارتباطی میان دانشگاه و صنعت برق اولویت پژوهشگاه نیرو است

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: اولویت پژوهشگاه نیرو این است که به‌عنوان قطب ارتباطی بین دانشگاه، مراکز علمی و صنعت برق فعالیت کند.

به گزارش بازار، مجید عمید پور در یازدهمین کنفرانس منطقه‌ای سیرد، با اشاره به اینکه این کنفرانس محلی برای تعامل و ارتباط بیشتر میان متخصصان صنعت، دانشگاه و مراکز علمی است، افزود: کنفرانس سیرد به مرحله‌ای از بلوغ رسیده که می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه نیرو در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌هایی دارد که این همایش‌ها محل بروز آن‌هاست و پژوهشگاه نیرو پیگیر این موضوع است که به‌عنوان هاب ارتباطی بین دانشگاه، مراکز علمی و صنعت برق ایفای نقش کند.

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به زیست‌بوم علم و فناوری وزارت نیرو خاطرنشان کرد: باتوجه‌به پیشرفت‌های فناوری و تغییرات ایجاد شده در مسائل توسعه فناوری و نوآوری در سطح جهان، طبیعتاً نقش‌ها هم تغییر کرده است. وزارت نیرو پیگیر آن است که یک پلتفرم مناسب در پژوهشگاه نیرو ایجاد شود تا بتوانیم نقش مناسبی را بین شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی به‌عنوان یک هاب و پلتفرم ایفا کنیم و دانشگاه‌ها و مراکز علمی را به صنعت ارتباط دهیم.

عمید پور بیان کرد: برای پژوهشگاه نیرو که هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش فعال است، برقراری این ارتباطات و گفت‌وگو بین صنعت و دانشگاه و مراکز علمی بسیار مهم است.

وی با اشاره به تمهیدات صورت‌گرفته به‌منظور در اختیار قراردادن فرصت ۶ماهه به فعالان حوزه صنعت برای انتقال تجربیات خود به پژوهشگران و محققان پژوهشگاه نیرو گفت: هم اکنون این حرکت در پژوهشگاه شروع شده که بر همین اساس اعضای هیات علمی و پژوهشگران را به صنعت می‌فرستیم و از همکاران صنعت هم دعوت می‌کنیم به طور متقابل با حضور در پژوهشگاه نیرو و با همکاری دانشگاه‌های کشور، در یک ارتباط خوب به مدت شش ماه یک موضوع تحقیقاتی مطرح و پیاده‌سازی شود.

رئیس پژوهشگاه نیرو ادامه داد: در پژوهشگاه نیرو این فرصت را فراهم می‌آوریم تا افرادی که سال‌هاست در صنعت فعالیت دارند و طبیعتاً ایده و طرح‌هایی دارند که نیازمند یک فرصت برای بروز این ایده‌ها هستند، بتوانند تجربیات خود را پیاده‌سازی کنند.

عمید پور گفت: این برای ما هم خیلی خوب است، چون برای همکارانی که در پژوهشگاه و دانشگاه هستند یک فرصت است که فردی با این همه تجربیات صنعتی در کنارشان باشد و باهم گفتگو و تبادل نظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: حتی لازم است فعالیت افرادی که در صنعت هستند به انتشار گذاشته شود تا افرادی که خارج از صنعت و در دانشگاه‌ها هستند هم از این طریق بهره ببرند.

رئیس پژوهشگاه نیرو براین‌اساس خواستار حمایت مدیران وزارت نیرو و توانیر از این طرح شد و گفت: با این حمایت از این طرح فرصت‌های مطالعاتی متقابل میان صنعت، دانشگاه و مراکز علمی صورت خواهد پذیرفت.

عمید پور با اشاره به برگزاری موفق یازده دوره کنفرانس منطقه‌ای سیرد به‌عنوان یک نمونه از بسترهای این تعاملات میان دانشگاه، صنعت و مراکز علمی، گفت: پژوهشگاه نیرو از این‌گونه فعالیت‌ها حمایت می‌کند.

یازدهمین کنفرانس منطقه‌ای سیرد توسط انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق و تحت حمایت سیویلیکا روزهای ۲۶ و ۲۷ دی‌ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار شده است.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha