۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
افزایش ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا+ تحلیل تکنیکال جفت ارز GBP/USD
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا+ تحلیل تکنیکال جفت ارز GBP/USD

همزمان با انتشار آخرین وضعیت و شاخص های اقتصادی بریتانیا، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار با افزایش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ همزمان با انتشار آخرین وضعیت و شاخص های اقتصادی بریتانیا، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار با افزایش مواجه شد.

در حال حاضر، نرخ برابری پوند به دلار (GBP/USD) روی ۱.۲۶۵۰ قرار داشته که دلیل این افزایش ارزش پوند، انتشار آمار سالانه غیر منتظره و مثبت شاخص های اقتصاد بریتانیا از سوی بانک مرکزی این کشور اعلام شده است.

همچنین، بانک مرکزی انگلیس (BoE) نیز از تصمیم خود برای آغاز نخستین دور از کاهش نرخ بهره بانکی همزمان با کنترل تورم در این کشور خبر داده که همین موضوع نیز منجر به افزایش ارزش پوند در بازار فارکس شده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز پوند به دلار

افزایش ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا+ تحلیل تکنیکال جفت ارز GBP/USD

جفت ارز GBP/USD در حال حاضر بالاتر از حد پایین کانال رگرسیون صعودی قرار داشته و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به سمت بالای ۵۰ حرکت کرده که نشان‌دهنده سوگیری صعودی نرخ در کوتاه مدت است.

همچنین سطح ۱.۲۷۸۰ (سطح استاتیک) به عنوان مقاومت موقت پیش از رسیدن به سطح ۱.۲۸۳۰ (نقطه پایانی آخرین روند صعودی و بالاترین نرخ ۲۸ دسامبر) و ۱.۲۸۶۰ (نقطه میانی کانال صعودی) عمل می کند.

در جهت نزولی، نقاط حمایت به ترتیب در محدوده های ۱.۲۷۵۰ (حد پایین کانال صعودی)، ۱.۲۷۱۰-۱.۲۷۰۰ (SMA۱۰۰)، و ۱.۲۶۷۰ (SMA۲۰۰) قرار دارند.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha