۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
بانک مسکن از پروژه‌های انبوه‌سازی و ایرانی‌- اسلامی حمایت می‌کند
مدیرعامل بانک مسکن:

بانک مسکن از پروژه‌های انبوه‌سازی و ایرانی‌- اسلامی حمایت می‌کند

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به تغییر جهت‌گیری اعتباری این بانک گفت: بانک مسکن به پروژه‌های ساخت و سازی که به سمت انبوه‌سازی است، وام بیشتری می‌پردازد و از پروژه‌های با سبک ایرانی- اسلامی حمایت می‌کند.

به گزارش بازار، عباس حسینی در جریان بازدید رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری از بانک مسکن همزمان با سالروز تاسیس بانک مسکن با اشاره به طرح ساخت یک‌هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قرچک یادآور شد: یکی از موسسات منحل ‌شده از سال ۱۳۸۰ این پروژه را آغاز کرد و در مدت ۱۵ سال فقط ۸۵ درصد از ساخت واحدها را پیش برد. پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، رییس‌جمهوری بازدیدی از پروژه داشت که در آن تخریب بخش‌هایی از زمین و بنا در بسیاری واحدها مشاهده می‌شد و آیت‌الله رییسی شخصاً دستور تکمیل این پروژه را صادر کرد.

وی ادامه‌داد: در آن مقطع به ما چهار ماه فرصت داده شد تا مقاوم‌سازی ۶ بلوک انجام شود. با این وجود تصمیم گرفتیم همه پروژه را به صورت جهادی تکمیل و آماده تحویل کنیم. مهندسان طرح اعتقاد داشتند که فقط مقاوم‌سازی یک‌هزار و ۱۰۰ واحد به ۱۸ ماه زمان نیاز دارد اما برای آنکه نشان دهیم «خواستن توانستن است» یک ‌ماهه ۱۰۰ درصد پروژه قرچک را تکمیل کردیم، به‌طوری که امروز پروژه قرچک به مثابه یک الگو در بانک مسکن است.

حسینی در ادامه به موضوع افزایش سرمایه بانک اشاره و خاطرنشان‌کرد: بانک مسکن خواستار افزایش سرمایه در بودجه ۱۴۰۳ است تا بتواند خدمات بیشتری را به متقاضیان ارائه دهد.

مشکل مسکن موجب رنجش خانوارها شده است
برپایه این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد صالحی» رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در بازدید از این بانک، گفت: رضایت رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم بر اساس خدمت بیشتر است که در این مدت خاطرات شیرینی رقم خورد.

وی با بیان اینکه در نظامی خدمت می‌کنیم که افتخار خدمت‌گزاری به مردم را نه در شعار، بلکه در اقدام و عمل نشان می‌دهد، ادامه‌داد: این انتهای کار نیست؛ ما زمانی می‌توانیم در دولت مدعی خدمتگزاری به مردم باشیم که به تکلیف ولایی، اعتقادی و دستورات ابلاغی رهبر معظم انقلاب اهتمام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان‌کرد: مشکل مسکن که ابتدایی‌ترین پله رفاه مردم شناخته می‌شود و باید محلی برای آسایش شهروندان باشد، باعث رنجش خانواده‌ها، به‌ویژه جوانان شده است.

وی اظهار داشت: تعدادی از دستگاه‌ها و بانک‌ها تکلیف قانونی دارند، اما نسبت به انجام این تکلیف یا ترک فعل کرده‌اند یا قصور دارند. به طور قطع ما به‌عنوان خادمان مردم، بر اساس تکلیف ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، حسابرسی، پیگیری و به‌خط‌کردن دستگاه‌ها برای خدمت به مردم را به شکل مستمر انجام می‌دهیم.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری خاطرنشان‌کرد: دولت مردمی برنمی‌تابد که دستگاهی تکلیف قانونی خود را زمین بگذارد. مردم از دولت انتظار دارند بی وقفه خدمت‌رسانی ‌کند، به همین دلیل توجیه و بهانه‌ای برای ترک فعل وجود ندارد.

لزوم اقناع مردم در مرکز پاسخ‌گویی
حجت‌الاسلام صالحی همچنین در از مرکز پاسخ‌گویی بانک مسکن، گفت: در دولت مردمی برای مردم باید اقدام انجام شود و اگر امکان اقدام نیست، باید قانع‌سازی شود. این موضوع خط قرمز دولت است.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha