۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
ارزآوری ۲۲ میلیارد دلاری پتروشیمی بندر امام برای اقتصاد کشور
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام خبر داد

ارزآوری ۲۲ میلیارد دلاری پتروشیمی بندر امام برای اقتصاد کشور

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با تشریح عملکرد ۵۰ ساله این شرکت از فروش ۴۵ میلیارد دلاری و ارزآوری ۲۲ میلیارد دلاری برای اقتصاد کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سپهدار انصاری‌نیک امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دی‌ماه) در آیین بزرگداشت ۵۰ سالگی شرکت پتروشیمی بندر امام درباره عملکرد تولید و فروش شرکت پس از فراز و فرودهای فراوان به‌ویژه در سال‌های جنگ تحمیلی و صرف زمان برای بازسازی آن گفت: پتروشیمی بندر امام در این ۵۰ سال ۴۵ میلیارد دلار فروش داشته و ۲۲ میلیارد دلار ارزآوری برای اقتصاد کشور داشته است.

وی ادامه داد: این شرکت در این مدت ۲۱ میلیارد دلار از شرکت‌های ملی نفت ایران و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خوراک مایع و نفتا خریداری کرده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به اینکه این شرکت از ابتدا تاکنون ۵ میلیارد دلار در پروژه‌های ملی توسعه صنعت پتروشیمی تأمین مالی کرده است، افزود: پتروشیمی بندر امام بیش از یک میلیارد دلار برای شهرستان بندر امام هزینه جاده‌سازی و شهرک‌سازی کرده است.

به گفته انصاری‌نیک، پتروشیمی بندر امام در این سال‌ها ۱۳۵ میلیون دلار در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی در محیط پیرامونی و محلی از ساخت مدرسه، بیمارستان، دانشگاه و کمک به مراکز بهداشتی و فرهنگی هزینه کرده و ۲۵۰۰ خانه و آپارتمان در اختیار جنگ‌زده‌ها قرار داده است. اینها هم‌اکنون در اختیار مردم محلی شهر چمران است و ۴ هزار خانه به کارکنان و اداره‌ها واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۵۰۰ نیروی انسانی به‌طور مستمر در این شرکت مشغول کار هستند، افزود: این اشتغال‌زایی تأثیر بسزایی در معیشت مردم منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام تأکید کرد: در طول ۵۰ سال، دانش مهندسی تکامل یافت و متخصصان زیادی در این مجموعه رشد کردند و با افزایش همکاری‌ها می‌توان برای ۵۰ سال آینده نیز برنامه‌ریزی و برای کشور درآمدزایی کرد.

انصاری‌نیک با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تأمین مالی این شرکت انجام و خوراک بعضی‌ از مجتمع‌ها تأمین شد، گفت: این شرکت خدمات زیادی به شرکت ملی نفت ایران در تأمین مالی، ساخت و اجرای طرح‌های ان‌جی‌ال‌های ۱۲۰۰، ۱۵۰۰، ۳۱۰۰ و ۳۲۰۰ داشته است.

وی با تأکید بر نیاز پتروشیمی بندرامام به حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای نو شدن، اظهار کرد: طرح بندر امام نوین مبنای ادامه راه شرکت برای ۵۰ سال آینده به‌منظور افزایش ۳ میلیون تنی ظرفیت تولید و ۹ محصول جدید است تا محصولات این مجتمع به ۴۰ محصول گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام گفت: تولید پایدار، تبدیل شدن به صنعت سبز، به‌کارگیری سامانه‌های تحول دیجیتال، چابک‌سازی شرکت و عمل به مسئولیت‌ اجتماعی بیش از پیش بخشی از چشم‌اندازهای بندر امام نوین است.

کد خبر: ۲۶۸٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha