۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
استانداردهای تولید ورق گالوانیزه و تاثیر مستقیم آن بر قیمت بازار

استانداردهای تولید ورق گالوانیزه و تاثیر مستقیم آن بر قیمت بازار

استاندارد ورق گالوانیزه با توجه به میزان کاربرد این محصولات از مسائل مهم در زمان خرید به‌شمار می‌آید.

استانداردهای تولید ورق گالوانیزه و تاثیر مستقیم آن بر قیمت بازار

استاندارد ورق گالوانیزه با توجه به میزان کاربرد این محصولات از مسائل مهم در زمان خرید به‌شمار می‌آید. امروزه با توجه به کیفیت، ابعاد، ضخامت و ساختار فیزیکی و شیمیایی ورق گالوانیزه باید گفت که ورق گالوانیزه از استانداردهای متعددی پیروی می کند که بسته به هریک از آن ها نیز تولید می شود. یکی از بهترین ورق های گالوانیزه استاندارد تولید شده، ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان است که در کارخانه فولاد مبارکه به تولید می رسد و جوابگوی نیاز بسیاری از صنایع است.

منظور از استاندارد ورق گالوانیزه چیست؟

به گزارش بازار، ورق گالوانیزه در واقع همان ورق روغنی است که با فلز روی پوشانده می‌شود. دلیل این کار ، محافظت از ورق فولادی در مقابل خوردگی است. ورق گالوانیزه به علت داشتن مقاومت بالا و در دسترس بودن ازجمله ورق هایی است که در تمامی صنایع کاربرد دارد.

وقتی صحبت از استاندارد ورق گالوانیزه می‌شود درواقع منظور مشخصات فنی این محصول از جمله ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی، ابعاد و ضخامت روی پوششی است. رعایت تمام نکات برشمرده شده در این استانداردها باعث تضمین کیفیت ورق گالوانیزه می گردد. در نتیجه ورق گالوانیزه ای بدون خش خوردگی، زنگ زدگی و مستحکم خواهیم داشت.


 

استانداردهای به کار گرفته برای تولید ورق گالوانیزه کدامند؟

همانند دیگر محصولات فولادی، ورق گالوانیزه، بر اساس استانداردهای خاصی تولید می گردد که همین استاندارد، مشخص کننده کارایی، کیفیت، مشخصات فنی ورق گالوانیزه خواهد بود.

جدول استانداردهای ورق گالوانیزه به انواع مختلف طبقه‌بندی می‌شود که شامل نوع استاندارد، کیفیت و سختی آن است. ورق‌های گالوانیزه‌ کاملا سخت، دارای انعطاف‌پذیری پایین و استحکام بالایی هستند و در ساخت پروفیل و پوشش سقف به‌کار می‌روند. برخی از استانداردهای تولید ورق گالوانیزه عبارتند از:

استاندارد ASTM A۱۲۳

این استاندارد تولید ورق گالوانیزه توسط انجمن مواد و آزمون آمریکا (ASTM) تدوین شده است و مشخصات فنی ورق گالوانیزه را در ایالات متحده آمریکا تعیین می‌کند. این استاندارد شامل جزئیات زیر است:

  • ترکیب شیمیایی ورق گالوانیزه

  • خواص مکانیکی ورق گالوانیزه

  • ابعاد و ضخامت پوشش روی


 

استاندارد ISO ۱۴۶۱

این استاندارد توسط سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) تدوین شده است و مشخصات فنی ورق گالوانیزه را در سطح بین‌المللی تعیین می‌کند. این استاندارد شامل موارد زیر است:

  • ترکیب شیمیایی ورق گالوانیزه

  • خواص مکانیکی ورق گالوانیزه

  • ابعاد و ضخامت پوشش روی

استاندارد DIN EN ۱۰۳۴۶

این استاندارد توسط انجمن استانداردسازی آلمان (DIN) تدوین شده است و مشخصات فنی ورق گالوانیزه را در آلمان و کشورهای اروپایی تعیین می‌کند. این استاندارد شامل جزئیات زیر است:

  • ترکیب شیمیایی ورق گالوانیزه

  • خواص مکانیکی ورق گالوانیزه

  • ابعاد و ضخامت پوشش روی

استاندارد ISIRI ۸۵۴۹

این استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد ایران (ISIRI) تدوین شده است و ریز جزئیات و مشخصات فنی ورق گالوانیزه را در ایران تعیین می‌کند. این استاندارد شامل موارد زیر است:

  • ترکیب شیمیایی ورق گالوانیزه

  • خواص مکانیکی ورق گالوانیزه

  • ابعاد و ضخامت پوشش روی


 

ورق‌های گالوانیزه با درجه‌ کیفی CQ نیز دارای انعطاف‌پذیری و استحکام نسبتا مناسبی بوده و برای مصرف عمومی مثل پوشش سقف موج‌دار، کابینت، کانال، لوازم خانگی به‌کار می‌روند. استانداردهای ورق‌ها که شامل طول، عرض، ضخامت و وزن است می‌تواند در قیمت و کیفیت این محصولات اثرگذار باشد.


 

مزیت استانداردهای به کار گرفته برای تولید ورق گالوانیزه چیست؟

در این بخش به برخی از مزایای استاندارد ورق گالوانیزه می‌پردازیم تا بیشتر به اهمیت آن پی ببرید. فواید این استانداردهای به‌کار رفته در تولید ورق گالوانیزه به شرح زیر است.

  • هزینه کمتر: این استانداردها کمک می‌کنند تا متحمل صرف هزینه اضافی نشوید و بتوانید بر طبق آنها نوع استاندارد ورق گالوانیزه مناسب با کار خود را پیدا کرده و آن را تهیه کنید. انواع آنها که هزینه کمتری دارند، دارای استانداردهای پایین‌تری نیز هستند و مصارف محدودی دارند اما هرچه قیمت افزایش یابد، کیفیت محصول نیز افزایش یافته و موارد استفاده از آن بیشتر می‌شود.

  • طول عمر زیاد: این استانداردها باعث افزایش طول عمر ورق‌های گالوانیزه می‌شوند زیرا فرد باتوجه به استاندارد ورق گالوانیزه می‌تواند بهتر از آن مراقبت کند.

  • دوام پوشش: پوشش انجام ‌شده از طریق گالوانیزه به‌ خاطر داشتن یک ساختار متالوژیکی خاص، دارای مقاومت مناسب در برابر صدمات و ضربه‌ های مکانیکی، سایش و خوردگی خواهد بود. توجه به استانداردها باعث می‌شود که بتوانید ورقی با دوام بهتر تهیه کنید.

  • مشخص شدن موارد مصرف: برای داشتن تجربه خرید یک محصول عالی لازم است که براساس استانداردها آن را تهیه کنید. بنابراین، توجه به جدول استاندارد ورق گالوانیزه کمک می‌کند تا طول، عرض، ضخامت و وزن ورق‌ها را به‌دست آورده و براساس آن خرید خود را انجام دهید.

  • رسیدن به هدف در زمان کوتاه: این استانداردها مزیت دیگری دارند و آن آسان کردن خرید است. شما با داشتن جدول استاندارد ورق گالوانیزه می‌توانید در مدت‌زمان کوتاه‌تری خرید خود را انجام دهید.

باتوجه به موارد گفته‌شده بهتر است حتما قبل از خرید این محصولات، جدول استاندارد آنها را بررسی کنید تا بتوانید از مزایای دانستن این استانداردها بهره‌مند شوید.


 

مهم ترین کاربرد استاندارد ورق گالوانیزه

یکی از مهمترین کاربرد استاندارد تولید ورق گالوانیزه، محاسبه وزن ورق گالوانیزه است چرا که در این استانداردها، مشخصات فنی و ابعادی ورق گالوانیزه قید شده است. از سوی دیگر قدیمی ‌ترین و دقیق ‌ترین راه‌ ها برای به‌ دست آوردن وزن حقیقی ورق گالوانیزه استفاده از فرمول استاندارد بوده که در سراسر جهان برای محاسبه وزن ورق گالوانیزه به‌کار می‌رود. برای به ‌دست آوردن وزن ورق گالوانیزه باید عرض، طول و ضخامت آن را در عدد چگالی ضرب کنیم و عدد به‌دست آمده را بر ۱۰۰۰ تقسیم کنیم.

باتوجه به تفاوت ترکیب استانداردهای گالوانیزه در کشورهای مختلف، استانداردهای وزن این ورق نیز متفاوت است. البته این موضوع به نوع فولاد هم بستگی دارد. محصولات گالوانیزه در اغلب استانداردها دارای بخشی جداگانه برای خود هستند و یکی از پارامترهای تعیین قیمت ورق گالوانیزه افزایش بیشتر این استانداردها است.

استانداردهای تولید ورق گالوانیزه چه تاثیری بر وزن و قیمت تمام شده این محصول دارد؟

استاندارد ورق گالوانیزه براساس ابعاد، وزن و ترکیب تشکیل‌دهنده آن است. حال دلیل اهمیت این استانداردها چیست؟ استانداردها تاثیر مستقیم بر قیمت انواع ورق‌ها و وزن آنها دارند. از این رو گاهی شناخت آنها برای مشتریان بسیار مهم است.

استاندارد ورق گالوانیزه براساس وزن، ضخامت، ابعاد، چگالی، کیفیت، ساخت، درصد ترکیبات شیمیایی، استحکام و شکل‌پذیری تعیین شده و کاربردهای زیادی دارد. این موارد برای انتخاب نوع مناسب ورق به شما کمک می‌کنند و قیمت ورق گالوانیزه را کاهش یا افزایش می‌دهند.‌

جدول استاداردها می‌تواند اطلاعات بهتری از ورق‌ها را به مشتریان ارائه دهد تا باتوجه به نوع کاری که قصد انجام آن را دارند بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. همچنین می‌تواند کمک کند باتوجه به وزن ورق مورد نظر، خریداران بتوانند به راحتی قیمت آن را محاسبه کنند.

این موضوع کمک می‌کند تا براساس نیاز خود و همچنین کارایی ورق، مقدار وزن، ضخامت، طول و عرض آن تعیین شود و پس از مشخص شدن این جزئیات نیز قیمت ورق گالوانیزه را پیدا کنید.


 

بهترین ورق گالوانیزه استاندارد تولید شده

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه یکی از پرکاربردترین ورق‌های گالوانیزه در ایران است. این ورق با کیفیت بالا و قیمت مناسب، در صنایع مختلف مختلفی به کار برده می شود.

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه مطابق با استانداردهای بین ‌المللی ISO ۱۴۶۱ و ISIRI ۸۵۴۹ تولید می ‌شود که در نهایت مشخصات فنی ورق گالوانیزه از جمله ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی، ابعاد و ضخامت پوشش روی را تعیین می‌کنند.

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه از نظر ترکیب شیمیایی، دارای ترکیبی استاندارد و مناسب است و همین ترکیب باعث شده مقاومت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه در برابر خوردگی و زنگ زدگی افزایش یابد. از سوی دیگر خواص مکانیکی ورق گالوانیزه فولاد مبارکه نیز در سطح مناسبی قرار دارد که باعث شده از این روق در صنایع مختلفی استفاده شود.

ضخامت پوشش روی ورق گالوانیزه فولاد مبارکه نیز مطابق با استانداردهای بین‌المللی است که باعث شده در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم باشد.

بر اساس این عوامل، می‌توان گفت که ورق گالوانیزه فولاد مبارکه یکی از بهترین ورق‌های گالوانیزه استاندارد تولید شده در ایران است. این ورق، از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار است و می‌تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

البته، باید توجه داشت که کیفیت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه نیز مانند سایر محصولات، به عوامل مختلفی مانند کیفیت مواد اولیه، تجهیزات تولید و فرآیند تولید بستگی دارد. بنابراین، در هنگام خرید ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اصفهان، باید از معتبر بودن فروشنده و کیفیت ورق اطمینان حاصل کنید.

استانداردهای تولید ورق گالوانیزه و تاثیر مستقیم آن بر قیمت بازار


 

در انتها باید گفت

باتوجه به موارد گفته‌شده در مورد استاندارد ورق گالوانیزه، قطعا تاکنون متوجه اهمیت آن در خرید ورق ‌های مختلف شده‌اید. دقت کنید که برای خرید این نوع محصولات لازم است تا حتما جدول استاندارد آنها را بررسی کرده و بر حسب نیازی که دارید، نوع ورق مد نظر خود را تهیه کنید. همچنین در هنگام خرید ورق گالوانیزه، باید به استانداردهای تولید آن توجه داشته باشید تا از کیفیت و مقاومت ورق اطمینان حاصل کنید. ورق گالوانیزه‌ای که از استانداردهای تولید پیروی نمی‌کند، ممکن است کیفیت پایینی داشته باشد و در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت کافی نداشته باشد. در بین انواع ورق گالوانیزه موجود، ورق گالوانیزه فولاد مبارکه، یکی از استانداردترین ورق های موجود است.

کد خبر: ۲۶۸٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha