۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
تعرفه صادرات گوجه فرنگی به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد؛ حال بد سیب زمینی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

تعرفه صادرات گوجه فرنگی به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد؛ حال بد سیب زمینی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با توجه به کاهش شدید قیمت گوجه فرنگی در بازار و آغاز برداشت محصول در شرق استان هرمزگان و بخش از جنوب استان کرمان مجدا تعرفه ۳۰ درصدی صادرات گوجه مزرعه‌ای کاهش پیدا کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت اعمال کاهش تعرفه صادرات پیاز و گوجه‌فرنگی، گفت: یکی از مشکلاتی در زمینه اعمال کاهش تعرفه صادرات پیاز و گوجه فرنگی وجود آئین نامه‌ای بود که باید بر اساس آن بخشنامه مذکور ۱۵ روز روی سامانه قرار دهند تا پس از آن کاهش تعرفه‌ها اعمال شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با پیگیری‌های مجدد نمایندگان مردم در مجلس و همچنین کمیسیون کشاورزی و تماس‌های صورت گرفته با وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصاد و دارایی و معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نقش موثرمعاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور پس از ۷ روز ابلاغیه کاهش تعرفه پیاز و گوجه فرنگی اجرایی و به گمرکات کشور ابلاغ شد.

وی، عنوان کرد: با توجه به کاهش شدید قیمت گوجه فرنگی در بازار و آغاز برداشت محصول در شرق استان هرمزگان و بخش از جنوب استان کرمان مجدا تعرفه ۳۰ درصدی صادرات گوجه مزرعه‌ای به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

بازار سیب زمینی نیز وضعیت خوبی ندارد
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر جهاد کشاورزی قول داده تا در صورتی که قیمت پیاز در بازار بهبود پیدا نکند مجددا تعرفه صادرات این محصول را نیز کاهش دهد.

اعظمی با بیان اینکه بازار سیب زمینی نیز وضعیت خوبی ندارد و محصول با قیمت بسیار پایینی از آنها خریداری می‌شود، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال فراهم سازی بازارهای جدید صادراتی برای سیب زمینی است و هفته آینده نیز جمعی از کشاورزان در نشستی با وزیر جهاد کشاورزی و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه دیدار می‌کنند تا برای صادرات محصولات شاهد تحول باشیم.

کد خبر: ۲۶۸٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha