۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
افزایش ۱۰ درصدی محصولات نماد زپارس

افزایش ۱۰ درصدی محصولات نماد زپارس

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با فزایش قیمت ۱۰ درصدی محصولات شرکت ملی کشت وصنعت ودامپروری پارس با نماد زپارس موافقت کرد.

به گزارش بازار، شرکت ملی کشت وصنعت ودامپروری پارس با نماد زپارس از دریافت مجوز افزایش ۱۰درصدی محصولات این شرکت خبر داد.

در اطلاعیه  سامانه جامع اطلاع رسانی سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات ( گروه الف) عنوان شده؛

با عنایت به تصمیمات نود و هشتمین جلسه کار گروه تنظیم بازار گزارش سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به جلسه ارائه و اصلاح قیمت شیر خام با مشخصات ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر یکصد هزار و تحویل درب دامداری به قیمت ۲۹۰۰۰ ریال موافقت گردید. بدیهی است به ازای هر ۰.۱ درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ ۵۰۰ ریال متناسب با افزایش یا کاهش درصد چربی به قیمت خرید اضافه یا کسر خواهد شد و لازم به ذکر می باشد در تبصره یک ، دامنه مجاز قیمت ۷ +_ درصد با توافق خریدار و فروشنده بلامانع می باشد.  

جزئیات اطلاعیه: 
تاریخ دریافت مجوز ‌ ۱۳۹۹/۰۴/۰۷    
تاریخ مؤثر اعمال مجوز ‌ ۱۳۹۹/۰۴/۰۷    
مرجع صادر کننده مجوز:وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، کار گروه تنظیم بازار    

نوع محصول: شیر خام    
نرخ قبلی: ۲۳,۹۰۰ ریال    
نرخ جدید: ۲۹,۰۰۰ ریال    

مبلغ فروش محصول یا ارائه خدمت در سال مالی قبل:  ۳۱۸,۱۳۴ میلیون ریال    
نسبت فروش محصول یا ارائه خدمت به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل: ۲۶ درصد    
 

به گزارش بازار،  فعالیت شرکت ملی کشت وصنعت ودامپروری پارس، اجرای طرحهای مربوط به امور کشاورزی اعم از زراعت‌، دامپروری‌، پرورش طیور، آبزیان ، باغداری وتولید محصولات خارج از فصل وگلخانه ای وغیره  است. 

میانگین حجم ماه این شرکت ۸۴۵ هزار بسیار پایین بوده که این نشان از کاهش میزان نقدشونگی این شرکت را می‌دهد. نسبت قیمت به درآمد(P/E) این شرکت ۴۳.۱۶ درصد است.رشد قیمت سهام این شرکت از ابان ماه سال ۹۸ تا  اوایل اردیبهشت ۹۹ با یک نوسان بسیار پایین رشد پیدا کرد اما از پنجم اردیبهشت ماه تا آخرین معاملات سهام آن تقریبا ۲ برابر شده است.

قیمت پایانی معامله این شرکت ۸۷۰۰۰ریال است. با توجه به مجوز افزایش قیمت محصولات این شرکت این احتمال وجود دارد که ارزش سهام آن با یک رشد کوتاه مدت مواجه شود اما به دلیل پایین بودن حجم معاملات این رشد ممکن است بلند مدت نباشد.

کد خبر: ۲۶٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha