۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
زن قاچاقچی ۶ میلیون لیتر سوخت به خارج قاچاق کرد

زن قاچاقچی ۶ میلیون لیتر سوخت به خارج قاچاق کرد

دادستان عمومی و انقلاب رودبارجنوب از صدور کیفرخواست برای یکی از سرکردگان قاچاق سوخت در جنوب استان کرمان که تقریبا بیش از ۶ میلیون لیتر سوخت به خارج از کشور منتقل کرده بود، خبر داد.

به گزارش بازار، حامد محمدی دادستان عمومی و انقلاب رودبارجنوب از صدور کیفرخواست برای یکی از سرکردگان قاچاق سوخت در جنوب استان کرمان که تقریبا بیش از ۶ میلیون لیتر سوخت به خارج از کشور منتقل کرده بود، خبر داد و اظهار داشت: گردش مالی‌ حساب‌های متهم که یک خانم بوده طی ۲ سال اخیر میلیاردها تومان بوده است.

وی در تشریح جزییات این خبر افزود: طبق منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست معزز قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان کرمان مبنی بر مبارزه بی امان با فساد، شناسایی و دستگیری سرکردگان و افراد دانه درشت در زمینه قاچاق سوخت در دستور کار ویژه دستگاه قضایی قرار دارد.

این مقام قضایی اعلام کرد: در این پرونده علاوه بر متهم ردیف اول، تعداد افراد دیگری نیز که در زمینه قاچاق سازمان یافته اقدام می کردند تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در این پرونده قاچاق سوخت به صورت سازمان یافته بوده، مرجع رسیدگی کننده دادگستری است و پرونده پس از رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب رودبار با صدور کیفرخواست با دادگاه صالحه به منظور صدور حکم ارسال شده است.

محمدی بیان کرد: در این رابطه تعدادی خودروی مخصوص حمل سوخت قاچاق که متعلق به متهم ردیف اول پرونده است، توقیف و دستورات لازم به منظور ضبط وجوه حاصله از فروش سوخت قاچاق صادر شده است.

دادستان رودبار جنوب با بیان اینکه قاچاق سوخت علاوه بر اینکه به بنیان های اقتصادی کشور ضربات غیرقابل جبرانی وارد می کند، افزود: بعضا شاهد هستیم تردد سوخت‌برهای قاچاق در جاده های جنوب استان کرمان منجر به تصادفات و حادثه های متعدد دلخراشی برای شهروندان شده که این موضوع موجب نارضایتی مردم و ناامنی جاده ها شده است.

وی ضمن تشکر از اقدامات دستگاه های مختلف در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت اعلام کرد: دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بایستی در زمینه شناسایی و رصد سرباندهای اصلی قاچاق سوخت اقدامات منسجم و موثر بیشتری داشته باشند.

دادستان رودبار جنوب افزود: مسئولان جنوب استان کرمان نیز بایستی با فراهم کردن زمینه اشتغال و رونق صنعت کشاورزی و سایر واحد های تولیدی برای جوانان شغل مناسب ایجاد کنند تا خدای نکرده کسی از سربیکاری به سمت کارهای غیرمجاز نرود.

کد خبر: ۲۶۷٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha