۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کشاورزی مهمترین ظرفیت در راستای توسعه و پیشرفت استان کردستان است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

کشاورزی مهمترین ظرفیت در راستای توسعه و پیشرفت استان کردستان است

سنندج – محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان کشاورزی را مهمترین ظرفیت و یکی از بنیاد های تحقق توسعه در کردستان عنوان کرد و بر توجه بیشتر به این بخش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، اکبر محمدی در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و جمعی از مدیران بخش های مختلف سازمان جهاد کشاورزی این استان از توسعه بخش کشاورزی به عنوان زیربنای توسعه کشور و استان کردستان نام برد.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی، گفت : تامین امنیت غذایی کشور به عنوان یکی از موضوعات استراتژیک در کشورها همواره کانون توجه دولتمردان بوده است که دولت سیزدهم نیز با نگاه ویژه به این بخش سعی در توسعه بیش از پیش حوزه کشاورزی در کشور را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ضمن تشکر از این مجموعه به واسطه کسب رتبه های برتری کشوری در حوزه های گوناگون، گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک مجموعه پویا و هدفمند در تلاش است تا بتواند از طریق توسعه این بخش در ابعاد گوناگون زمینه ساز توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه را فراهم نماید.

وی توجه به امنیت غذایی را یکی از مسائل استراتژیک در میان کشورهای دنیا دانست و بیان کرد: امنیت و تامین منابع غذایی پایدار به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشورها همواره مورد توجه دولتمردان بوده است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیز با رویکرد خودکفایی و دستیابی به تامین منابع پایدار غذایی، همواره یکی از اولویت های خود را توجه به بخش کشاورزی و نگاه توسعه ای به این بخش قرار داده است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در استان کردستان اعم از آب و خاک حاصل خیز، گفت: اجرای روش های نوین کشاورزی و طرح های جدید از قبیل کشت قراردادی می تواند علاوه بر استفاده بهینه از منابع، بستر ساز بهره وری بیشتر تولید و ایجاد اشتغال پایدار جوانان کردستانی را فراهم نماید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خواستار تعامل میان ارکان مختلف دولت جهت پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های استان در حوزه کشاورزی شد و افزود: ایین تعامل و همکاری بهترین فرصت در راستای کمک به توسعه پایدار استان کردستان به شمار می رود.

در جریان برگزاری این نشست پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گزارشی از فعالیت ها و مهمترین برنامه های این سازمان را ارائه نمود و از حمایت های مسئولان استانی و کشوری از فعالیت های این بخش تقدیر کرد.

کد خبر: ۲۶۷٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha