۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
صنایع بزرگ باید از ظرفیت آموزش‌های مهارتی استفاده کنند
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

صنایع بزرگ باید از ظرفیت آموزش‌های مهارتی استفاده کنند

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: متأثر از تحولات فناورانه، دامنه تغییرات وسیع است و صنایع بزرگ برای به‌روزرسانی آموزش‌ها، باید در روند جذب نیروها از ظرفیت آموزش‌های مهارتی، استفاده کنند.

به گزارش بازار، سازمان فنی و حرفه ای با گروه خودروسازی ایران خودرو یک توافقنامه به امضا رساند. هدف از امضای این توافقنامه، همکاری در تدوین و بازنگری استانداردهای شایستگی، حرَف و مشاغل گروه آموزش مهارت‌های فنی، غیر فنی (مهارت‌های نرم)، عمومی و تخصصی و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای مشاغل و کارکنان ایران خودرو است.

مهرداد عظیمی، رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به تشریح ظرفیت‌های این سازمان از جمله ۶۵۸ مرکز، ۵ هزار مربی، ۲۱ هزار آموزشگاه آزاد، ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی در مراکز دولتی و ۱۱ هزار استاندارد آموزشی، پرداخت و اظهار داشت: با این ظرفیت‌ها و انعقاد تفاهمنامه با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی کشور از جمله گروه خودروسازی سایپا، شریک مطمئن صنایع کشور هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون متأثر از تحولات فنّاورانه، دامنه تغییرات وسیع و زمان آن کوتاه است و صنایع بزرگ برای به‌روزرسانی آموزش‌ها ناشی از این شرایط، باید در روند جذب و آموزش نیروهای جدید از ظرفیت آموزش‌های مهارتی، استفاده کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اعتبار جهانی مدرک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: با این ظرفیت‌ها، کارگاه‌های آموزشی با هدف توسعه سرمایه انسانی و ایجاد شغل فعالیت می‌کنند و آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال، سیاست راهبردی این سازمان است.

عظیمی بیان کرد: از ۵۰ هزار آموزش منجر به اشتغال تاکنون، بیش از ۳۱ هزار مورد در سامانه رصد اشتغال ثبت شده و برای سال آینده عدد ۲۰۰ هزار نفر را پیشنهاد داده‌ایم.

وی به ظرفیت‌های بین‌المللی گروه صنعتی ایران خودرو اشاره و تصریح کرد: با توجه به تعیین دیپلماسی مهارت به عنوان یکی از راهبردهای اساسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، این سیاست می‌تواند به صدور فنّاوری و آموزش نیروهای واحد در کشورهای دیگر کمک شایانی کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از آمادگی برای استفاده از ظرفیت مربیان مجرب ایران خودرو در آموزش‌های مهارتی گفت و تأکید کرد: هم‌افزایی بین سازمان آموزش فنی و حرفه کشور و گروه صنعتی ایران خودرو می‌تواند تغییرات محسوس در زمینه مهارت‌آموزی و افزایش کیفیت محصولات تولیدی این گروه شود.

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو در این مراسم گفت: با تحلیل شرایط مهارت‌آموزی در کشور از آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان حلقه واسطه بین کارگاه تا دانشگاه نام برد و تصریح کرد: ظرفیت‌های این سازمان می‌تواند باعث ارتقای کیفیت تولید کشور شود و با توجه به بازنشستگی ۲۰ هزار نفر در سال آینده، آموزش‌های مهارتی افراد جدیدالورود و آزمون استخدام آنان باید از طریق سازمان فنی و حرفه کشور صورت گیرد.

وی افزود: با اشاره به وضعیت مهارت‌آموزی در کشور، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، منطبق با نیاز جامعه می‌باشد و این سازمان، بهترین خدمت را به کشور ارائه می‌دهد. وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یک سازمان مؤثر و مفید برای علم‌آموزی و مهارت‌آموزی است، تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های این سازمان، نیازمند آموزش‌های مهارتی هستیم و با هم‌افزایی، برای آموزش نیروهای ماهر به خصوص فنی، تلاش و همکاری می‌کنیم.

کد خبر: ۲۶۷٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha