۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
تایلند مصمم به افزایش سطح روابط تجاری با ایران است
سفیر تایلند در دیدار با رئیس اتاق ایران:

تایلند مصمم به افزایش سطح روابط تجاری با ایران است

پیکیت بونساد، سفیر تایلند در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد که اولویتش افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی به ویژه میان بخش‌های خصوصی دو کشور است.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم، تقویت همکاری‌ها با کشورهای حوزه شرق آسیا و تعیین هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای توسعه مبادلات تجاری با آن‌هاست.

سلاح ورزی در نشست مشترک با سفیر تایلند در ایران، ادامه داد: ما معتقدیم در صورت تعامل و توافق بخش‌های خصوصی ایران و تایلند، حجم تجارت دو کشور افزایش خواهد یافت.

او با تأکید بر نقش اتاق‌های دو کشور در توسعه روابط تجاری، ادامه داد: در تلاش هستیم تا به زودی با اتاق بازرگانی تایلند ارتباط مستقیم برقرار کنیم.

سلاح ورزی با اشاره به تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری میان دو اتاق ایران و تایلند، اظهار کرد: این پیش‌نویس برای طرف تایلندی ارسال شده که در صورت نهایی شدن آن، می‌توان وارد دور تازه‌ای از روابط شد.

رئیس اتاق ایران بر آمادگی اتاق ایران برای اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در ارتباط با تایلند، اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی، موانع و مشکلاتی از جمله در سیستم تبادل مالی و تسویه حساب‌ها وجود دارد که نیازمند هماهنگی بیشتر برای حل آن‌ها هستیم.

سلاح ورزی با بیان اینکه در روابط تجاری خود نباید به بازار محدود دو کشور بسنده کنیم، ادامه داد: تایلند می‌تواند دروازه ورود محصولات ایرانی به منطقه آ.سه.آن و ایران نیز دروازه ورود محصولات تایلند به بازار ۵۰۰ میلیونی منطقه باشد.

او همچنین بر هماهنگی بیشتر اتاق‌های دو کشور برای برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی از توانمندی‌های دو کشور و ارتباط بین اتاق‌های منطقه‌ای و هیات‌های تجاری استان‌های ایران و تایلند، تأکید کرد.

پیکیت بونساد، سفیر تایلند در ایران نیز با تأکید بر علاقه‌مندی کشورش برای افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران، بیان کرد: اولویت کاری من تلاش برای یافتن راه‌های افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی به ویژه میان بخش‌های خصوصی دو کشور است.

بونساد تأکید کرد: لازم است بین دو کشور چهارچوب مشخصی درباره تبادل تجاری وجود داشته باشد. در زمینه نقل و انتقالات مالی نیز تایلند آماده است تا از روش‌های مختلف تجربه شده در ایران، استفاده کند.

او گفت: ما می‌خواهیم از تجربه ایران در مراودات مالی با کشورهای دیگر استفاده کنیم و آن را به بخش خصوصی خود منتقل کنیم. چرا که در تایلند علاقه زیادی برای تجارت با ایران وجود دارد و ما مصمم هستیم تا سطح روابط تجاری خود با ایران را ارتقا دهیم.

بونساد، با اشاره به سفر هیات تجاری تایلند به ایران در پایان این هفته، گفت: در این هیات، نمایندگان شرکت‌هایی در حوزه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و ساخت موتورسیکلت حضور دارند و بسیار علاقه‌مند برای دیدار با همتایان خود در ایران هستند و امیدواریم با همراهی اتاق ایران این فرصت فراهم شود.

سلاح ورزی نیز با استقبال از سفر هیات تایلندی به ایران، گفت: شرایطی فراهم می‌کنیم تا مذاکرات خوبی میان تجار تایلندی و همتایان ایرانی آن‌ها برگزار شود. مسائل مرتبط با حوزه انرژی مورد علاقه بخش خصوصی ایران است و زمینه خوبی برای شکل‌گیری همکاری‌ها خواهد بود.

کد خبر: ۲۶۷٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha