۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
خسارت ۱۲ میلیارد دلاری به عربستان با تعطیلی مراسم حج
پیامدهای شیوع کرونا؛

خسارت ۱۲ میلیارد دلاری به عربستان با تعطیلی مراسم حج

شیوع کرونا و تعطیلی مراسم حج، موجب وارد آمدن خسارت چند میلیارد دلاری به عربستان سعودی شده است.

به گزارش بازار، شیوع کرونا و تعطیلی مراسم حج، موجب وارد آمدن خسارت چند میلیارد دلاری به عربستان سعودی شده است.

سام کایلی خبرنگار بین الملل سی ان ان در گزارشی از ابوظبی در این باره گفت شاید جهان اسلام از اینکه مراسم سالانه حج به یک روند کاملاً نمادین تنزل پیدا کرده است، سرخورده باشد، اما از این امر تعجب نکرده است.

این مراسم قرار بود ۲۹ ژوئیه آغاز شود، اما مقامات سعودی اعلام کردند شاید در حج امسال که از ۲۹ ژوئیه آغاز می‌شود، بیشتر از هزار نفر حضور نداشته باشند، بر خلاف سال گذشته که دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مناسک حج شرکت کردند از جمله یک میلیون و ۸۴۰ هزار نفر زائر خارجی که نماینده درآمد ۱۲ میلیارد دلاری عربستان سعودی بودند.

این در حالی است که عربستان با ده‌ها پیامد اقتصادی دیگر، شیوع ویروس کرونا و همچنین سقوط قیمت نفت رو به روست. این امر عربستان را تحت فشار اقتصادی شدید قرار داده است. سعودی‌ها مثل بسیاری از دیگر کشورهای خاورمیانه به ویژه دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس)، همچون امارات در اعمال کنترل و محدودیت‌های رفت و آمد در طول شیوع بیماری، بسیار سختگیر بوده اند. هدف از این تدابیر، تلاش برای مهار شیوع ویروس، به ویژه در میان جمعیت زیاد کارگران خارجی است.

اما این تدابیر اکنون قرار است در اماکن مذهبی در طول حج اعمال شود؛ در حالیکه در وضع عادی، در موسم حج، هزاران زائر اگر نگوییم ده‌ها هزار نفر در اطراف کعبه، عرفات، و دیگر اماکن مذهبی دیده می‌شوند. نمونه وضع آتی در موسم حج را در ماه رمضان هم در عربستان سعودی شاهد بودیم. در ماه رمضان هم مراسم عبادی تا سطح بسیار نمادینی کاهش یافت.

کد خبر: ۲۶٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha