۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
۷۶۰۰ پرواز لغو و برق صدهاهزار مشترک‌ در ایالتهای مختلف قطع شد
طوفان زمستانی آمریکا؛

۷۶۰۰ پرواز لغو و برق صدهاهزار مشترک‌ در ایالتهای مختلف قطع شد

وقوع طوفان زمستانی در آمریکا به لغو هزاران پرواز و قطع برق صدها هزار خانه و شرکت در ایالت‌های مختلف این کشور منجر شد.

به گزارش بازار، طوفان برف روز شنبه منجر به قطع برق صدهاهزار خانه و شرکت در بخش‌هایی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا و شمال غرب اقیانوس آرام شد و انتظار می‌رود بسیاری از فعالیت‌های تجاری در بسیاری از ایالت‌ها به دلیل یخ زدگی گسترده متوقف شود.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد که طوفان زمستانی، برف سنگین، بادهای شدید و وزش تندباد را به غرب میانه آورده است و انتظار می‌رود دمای هوا به سطوح پایین و یخبندان در سراسر کوه‌های راکی، بزرگ‌ترین رشته کوه آمریکای شمالی ‌و دشت‌ها برسد.

طوفان همچنین موجب لغو و تاخیر بیش از هفت هزار و ۶۰۰ پرواز در سراسر ایالات متحده شده و برق بیش از ۱۵۱ هزار خانه و کسب و کار در میشیگان و بیش از ۲۰۰ هزار مشترک در ایالت‌های اورگان و وسکانسین را قطع کرده است.

در ایالت آیووا، کاندیداهایی که برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه به منظور شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر آینده رقابت می‌کنند، برخی از اجتماعات حزبی خود را در این ایالت لغو کردند.

پیش از این، دونالد ترامپ که برای نامزدی حزب جمهوری خواه رقابت می‌کند، قول داده بود که با وجود شرایط بد آب و هوایی در اجتماعات انتخاباتی شرکت کند، اما با صرف نظر از تصمیم خود ترجیح داد به منظور رعایت احتیاط از طریق ویدئو شرکت کند.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا ادامه وزش بادهای قطبی و موجی از سرمای شدید را برای شماری از ایالت‌ها پیش بینی کرده و هشدار داد که در غرب میانه آمریکا و ایالت آیووا تا آخر هفته با وزش بادهای سرد خطرناک و کاهش دما تا منفی ۴۳ درجه سانتیگراد همراه خواهد بود.

این سازمان پیش بینی کرده که ارتفاع برف در ایالت آیووا به پنج سانتی متر یا بیشتر و در برخی مناطق به ۲۵ سانتی متر هم برسد.

در ایالت‌های مونتانا و داکوتا در غرب آمریکا نیز پیش‌بینی شده دمای هوا تا منفی ۴۵ درجه سانتیگراد پایین بیاید. سازمان ملی هواشناسی آمریکا هشدار داده است که افت شدید دما به این معنی است که خطر سرمازدگی در پوست و هیپوترمی برای ساکنان آنجا وجود دارد.

پیش بینی‌ها حاکی است که بخش‌هایی از اورگان، آیداهو و یوتا نیز با انباشت برف قابل توجهی همراه باشد، در حالی که انتظار می‌رود روز شنبه هفته آینده در جنوب و شمال شرق آمریکا برف و باران به یخ زدگی منجر شود.

بر اساس این گزارش، هوای بسیار سرد و طوفان برف و یخ زدگی که در اوایل هفته بیشتر ایالات متحده را درنوردیده و برق صدها هزار خانه و کسب و کار را قطع کرده، تعدادی هم کشته شدند.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha