۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
تولید متراکم میگو در اراضی بریس الگوی گذر از تولید سنتی به نوین

تولید متراکم میگو در اراضی بریس الگوی گذر از تولید سنتی به نوین

تولید میگو به صورت متراکم در اراضی بریس به عنوان پایلوت می‌تواند یک فعالیت تحقیقات راهبردی باشد و الگوی گذر از تولید سنتی به نوین را محقق سازد.

به گزارش بازار، طرح پیشنهادی پایلوت روش تطبیقی پرورش میگوی متراکم در مرکز آموزشی و ترویجی بریس، در نشستی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، تنی چند از مدیران سازمان در امور میگو، حقوقی، بودجه و نمایندگانی از شرکت آبزیستان و جهادتوسعه، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در این برنامه تغییر رویکرد تولید از روش سنتی به مدرن را یکی از راهکارهای توسعه‌ای برشمرد و افزود: امکان‌سنجی تولید میگوی متراکم در مرکز آموزشی و ترویجی بریس به عنوان یک کار الگویی می‌تواند معرفی و به تولید برسد.

سیدحسین حسینی افزود: لازم است جوانب حقوقی برای تعیین وضعیت اراضی مربوطه توسط بخش حقوقی تحت بررسی قرار گرفته و سپس تامین بودجه مناسب آن پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: لازم است به صورت فازبندی شده پیشروی و حداقل‌هایی که برای تولید نیاز است را تامین کنیم.

حسینی از تشکیل کمیته‌ای برای سرعت بخشیدن به این کار خبر داد و گفت: مجوزهای لازم توسط بخش‌های فنی و حقوقی انجام شده و مراحل تامین اعتبار و اجرا به سایر بخش‌های مربوطه سپرده شود.

رییس سازمان شیلات ایران منطقه چابهار را از لحاظ عاری از آلودگی بودن، بکر تشخیص داد و گفت: انجام پروژه‌های تحقیقاتی پایلوت در سواحل مکران می‌تواند ضمن افزایش تولید اثرات موثری در گذر از تولید سنتی به نوین داشته باشد.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha