۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
نوآوری، تولید فناوری و ثروت رمز موفقیت شرکت های داروسازی
وزیر بهداشت مطرح کرد

نوآوری، تولید فناوری و ثروت رمز موفقیت شرکت های داروسازی

عین اللهی وزیر بهداشت گفت: امروز بسیاری از کشورها داروهای ایرانی را به دارونامه خود اضافه کرده اند و اقبال خوبی در سطح بین المللی برای صادرات دارو وجود دارد.

بازار؛ گروه صنعت: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین نمایشگاه سلامت بنیان بیان داشت: در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی داریم و در این حوزه، پیشرفت های زیادی ایجاد شده است.

وی افزود: یکی‌ از پیشرفت های حوزه سلامت بحث مردمی بودن اقدامات است که نمونه آن را در حادثه کرمان مشاهده کردیم. در این حادثه اعلام کردند گروه خونی او منفی نیاز داریم و صف طویلی از مردم ایجاد شد که خون بدهند.
عین اللهی ادامه داد: با این شرایط انتظار داریم در حرکت های علمی و دانش بنیان که مردم می توانند نتیجه بخش باشند اقدامات مردمی ادامه یابد. همچنین نیاز است با مصرف این تولیدات دانش بنیان و اعتماد به داروها و تجهیزات پزشکی افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در این حوزه برای وزارت بسیار حائز اهمیت است تاکید کرد: مردم می توانند رشد علمی را در کشور ایجاد کنند و
زیرساخت های علوم و فنون پزشکی برای ما بسیار حائز اهمیت است.
وزیر بهداشت با اشاره به وجود ۲۲ هزار عضو هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی و ۲۷۵ دانشمند برتر یک درصد جهان در ایران اضافه کرد: باید دانشکده های داروسازی کارهای تحقیقاتی و پژوهشی کنند در غیر این صورت از نظر ما جزو دانشکده های نسل سه و چهار محسوب نمی شوند.
عین اللهی ادامه داد: یکی از دستاوردهای حوزه درمان، ایجاد ۱۵ پارک علم و فناوری است و فعالان صنعت با مشارکت شرکت های دانش بنیان، کار علمی و فناوری انجام می دهند. بر این اساس دولت به دنبال آن است تسهیلاتی ایجاد کند تا این تولید و ابتکار از سطح دانش بنیان وارد عملیات تجاری سازی شود.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امروز از شرکت های دانش بنیان انتظار داریم فراتر از بازتولید محصولات به دنبال تولیدات جدید بروند و نیاز مردم را برطرف کنند گفت: امروز هر شرکت دارویی باید یک مرکز تحقیقات داشته باشد، همانطور که بسیاری از شرکت های قوی دنیا دارای مرکز قوی هستند. بنابراین شرکت هایی می توانند در دنیا موفق باشند که مرتب در حال نوآوری باشند و باعث تولید فناوری و ثروت شوند.
وی همچنین درباره استقبال کشورهای خارجی از تولیدات دارویی ایران بیان داشت: امروزه بسیاری از کشورها داروهای ایرانی را جزو دارونامه های خودشان قرار داده اند و به کیفیت تولیدات ایرانی اذعان دارند. امروز نزدیک به ٣۵ قرار داد با سی اسکن های تولید داخلی بسته ایم و امیدواریم تولیدات داخلی نیز توسعه یابد و بتوانیم به آن ها تکیه کنیم.
عین اللهی با اشاره به دستاوردهای صنعت دارو تجهیزات پزشکی افزود: امروز ۴٠ درصد از تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را خودمان تولید می‌کنیم و ٩٩ درصد داروی مورد نیاز کشور نیز در داخل تولید و تامین می‌ شود که جزو دستاوردهای این حوزه است.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha