۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
بدون غنی سازی اورانیوم تولید رادیو دارو امکان پذیر نیست
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور مطرح کرد

بدون غنی سازی اورانیوم تولید رادیو دارو امکان پذیر نیست

اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۲۲ محصول از جمله رادیو داروها در مرحله مطالعات پیش بالینی و بالینی قرار دارد.

بازار؛ گروه صنعت: محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در دومین نمایشگاه سلامت بنیان با اشاره به اینکه جریان تحقیق و توسعه همچنان پابرجا است بیان داشت: امروزه فرآیند تبدیل ایده به محصول در رشته‌ های گوناگونی که مرتبط با حوزه هسته‌ای است نتایج بسیار مشهود و چشمگیری را ارائه کرده است؛ به طوری که الان بیش از ۲۲ محصول از جمله رادیو داروها در فاز تحقیقات بالینی و پیش‌ بالینی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید دارو مستلزم داشتن صنعت هسته ای است افزود: به طور حتم صنعت هسته ای بدون غنی سازی اورانیوم نیز امکان پذیر نیست. صنعت هسته ای شکافنده مسیر علم و فناوری است و امروز جمهوری اسلامی ایران در سراسر گیتی دارای رتبه جهانی است و می تواند در مرز دانش حرکت کند و امسال نیز دستاوردهای نوینی را رونمایی خواهد کرد.

اسلامی ادامه داد: ساده ترین دستاورد ما، کیت غربالگری نوزادان است که یک تحول اساسی در بخش بهداشت و درمان به وجود آورده و مجموع ۶ بیماری متوبولیک را شناسایی و به کیفیت زندگی خانواده ها کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: همچنین در حوزه پلاسما نیز مسیر شکوفایی ایجاد شده و تحقیقات این حوزه باعث به وجود آمدن یک ظرفیت صنعتی و خدماتی شده که می‌تواند علاوه بر استفاده از آن در بخش کشاورزی و صنعت در قالب پلاسماتراپی نیز برای درمان سرطان و زخم‌ های بدخیم مانند دیابت مورد استفاده قرار بگیرد.

این مقام مسئول در انتها بیان داشت: این خدمات ماندگار در اقسی نقاط کشور می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha