۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
۶ همت برای اتمام طرح های بر زمین مانده هزینه شده است
شهردار تهران:

۶ همت برای اتمام طرح های بر زمین مانده هزینه شده است

شهردار تهران با تأکید بر اینکه پویش امید و افتخار ناظر بر عملکرد و برنامه ها، اقداماتی را رقم می‌زند، گفت: ۶ همت هزینه اتمام طرح‌های بر زمین مانده از گذشته شده است.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز- یکشنبه ۲۴ دیماه ۱۴۰۲- جهت ارائه گزارش پویش امید و افتخار در طول بیش از یک سال گذشته در دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران حضور یافت.

وی با بیان اینکه در پویش امید و افتخار تلاش شد نهضت عمومی خدمت برای مردم صورت بگیرد و شکاف و بی‌عدالتی بین شمال و جنوب شهر کاهش یابد، افزود: رقابتی بین مناطق، سازمان‌ها و مجموعه‌های شهرداری شکل گرفت و سعی کردیم مردم با مشارکت و همدلی، همراه ما باشند که البته با اجرای طرح «من شهردارم»، یک پله بالاتر از مشارکت شکل گرفت.

وی ادامه داد: سعی کردیم طرح‌ها را شفاف پیش ببریم تا نگاه به شورا و مدیریت شهری نگاهی از منظر خدمت صادقانه، پیگیرانه و عالمانه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باشد. سعی بر این بود که کم کاری‌های گذشته با این نگاه جبران شود و در همین راستا برنامه ریزی دقیق و فکورانه برای استمرار موضوع صورت گرفت و برای هریک از این طرح‌ها چه پیگیری‌هایی که انجام نشد.

زاکانی با بیان اینکه تا امروز ۹۰ رویداد را پشت سر گذاشتیم، تأکید کرد: تنها ۲ هفته طرح‌های ما نرسید که سه درصد از کل آمار را به خود اختصاص می‌دهد.

شهردار تهران با اعلام اینکه ۳۲۸.۲ همت ارزش مالی کل طرح‌های این رویداد است، یادآور شد: ۷۷.۲ همت از این اعتبارات به غیر از مسکن است. این ۹۰ طرح در ۸۲۰ نقطه دنبال شد و این افتخاری برای ما به سبب خدمت به مردم و امیدی برای خدمتگزاری به آن‌ها بود.

وی افزود: ۶ همت از این رقم به طرح‌های پیش از مدیریت شهری دوره ششم تا شهریورماه سال ۱۴۰۰ مربوط بود و مابقی به دوره جدید اختصاص داشت.

زاکانی با بیان اینکه این اقدامات بدون عنایت و حمایت ویژه شورا و مسئولان کشور شدنی نبود، تصریح کرد: بدون عنایت مردم نمی‌شد قدم از قدم برداشت، اما توانستیم این گام بزرگ را برداریم تا ایده‌های بزرگتری برای شهر دنبال کنیم. امید داریم حرکات جدی صورت گرفته روز به روز تجلی پیدا کند و بتوانیم خدمت رسانی کنیم.

دستاوردها در تهران برای کل کشور الگو می‌شود
زاکانی همچنین با بیان اینکه نوع نگاه به کلانشهر تهران برای رهبر فرزانه انقلاب بسیار اهمیت دارد، گفت: اهمیت تهران فراتر از یک کلانشهر است، زیرا نماد آبادانی و سبک زندگی در کشور است.
شهردار تهران گفت: تهران به عنوان یک کل از تمام اجزا، اقوام، ادیان تشکیل شده و افتخار و نیز پایتخت جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری فرمودند که تهران الگو و خط دهنده به شهرهای سراسر کشور نیز است.

ضرورت توجه به الگوی معماری ایرانی-اسلامی
زاکانی در ادامه با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از شورا و شهرداری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که هویت و معماری شهر باید بر اساس الگوی معماری ایرانی-اسلامی باشد. ما می‌توانیم معماری را سنتی، دلنواز و آرامش بخش کنیم و از سویی دیگر نگاه حداکثری داشته باشیم و بر اساس آن زیرساخت‌های شهر را تغییر دهیم تا مشتی نمونه خروار را از جمهوری اسلامی نشان دهیم. اگر این مهم در تهران عملیاتی شود در دیگر شهرها نیز اجرایی می‌شود؛ چون تهران سخت‌ترین جاست. مدیریت ۹ میلیون نفر ساکن و ۱۴ میلیون نفر فعال کار ساده‌ای نیست.
شهردار تهران با بیان اینکه آنچه برای شهر نیاز است با سه مؤلفه صادقانه، پیگیرانه و عالمانه باید دنبال شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که باید از محیط زیست صیانت کنیم. ایشان فرمودند که با حاشیه نشینی و مظاهر مشکلات موجود در شهر به جنگ بپردازیم و ریشه آن را از بین ببریم.
وی ادامه داد: توجه به دین داری و اخلاق بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری باید جدی گرفته شود. کار فرهنگی اگر غلط باشد آسیب می‌زند و درست باشد سازنده خواهد بود؛ لذا امور فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.

زاکانی با بیان اینکه برنامه‌ها باید نخبگان را قانع و مردم را راضی کند، یادآور شد: توسعه فضاهایی با سبک زندگی ایرانی-اسلامی براساس تأکیدات مقام معظم رهبری باید عملیاتی شود و جلوگیری از فساد و صیانت از پاکدستی مدیران باید مورد توجه قرار بگیرد.
شهردار تهران گفت: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که باید نسبت به طمع ورزی و زیاده خواهی افراد واکنش نشان داد. ما تمام این ویژگی‌ها را سرلوحه فکر و عمل خود قرار دادیم و در قالب چهار تحول در برنامه چهارم، امور را دنبال کردیم. این افق بزرگی است که از ما و شما طلب خواهد شد

۱۷ درصد بافت تهران ناپایدار است
شهردار تهران در ادامه با تاکید براینکه ۱۷ درصد بافت تهران ناپایدار است گفت: بدمسکنی و بی مسکنی دیگر مشکل تهران است و بیش از ۵۰ درصد مردم اجاره نشین هستند و ۶۱ درصد حقوق خود را به اجاره مسکن اختصاص می‌دهند و با این شرایط چه انتظاری داریم مردم محور توسعه باشند.
وی افزود: بین شمال و جنوب شهر به لحاظ عدالت فرسنگ‌ها فاصله وجود دارد. چرا باید بخشی از تهران در فقر باشند و بخشی دیگر فخر بفروشند. همه جای شهر باید آباد باشد.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha