۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
۴۲۱ میلیون دلار کالا از قزوین صادر شد
در ۹ ماهه امسال؛

۴۲۱ میلیون دلار کالا از قزوین صادر شد

قزوین- نادری، مدیرکل گمرک قزوین گفت: ارزش صادرات استان در ۹ ماهه سال جاری ۴۲۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

سعید نادری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ارزش صادرات قزوین در ۹ ماهه سال جاری را ۴۲۱ میلیون دلار دانست و گفت: از نظر وزنی هم در این مدت ۶۴۰ هزار تن کالا از مبادی گمرکی استان به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با ارزش صادرات استان در مدت مشابه سال قبل (۴۹۴ میلیون دلار) حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد صادرات استان قزوین به کشور عراق صورت گرفته و این کشور مقصد اصلی صادرات استان بوده است، اضافه کرد: امارات با ۱۵ درصد، پاکستان با ۱۱ درصد، ترکیه با ۱۰ درصد و در نهایت روسیه با هفت درصد چهار کشور اصلی مقصد صادراتی استان در سال جاری به شمار می‌آیند.

مدیرکل گمرک قزوین روغن پایه و پودرهای شوینده را دو کالای عمده صادراتی استان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیان کرد و گفت: میله‌های فولادی، اکسید مولیبدن و تریلرهای سردخانه‌دار دیگر کالاهای عمده صادراتی استان بودند که بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

نادری ادامه داد: مجموع درآمد گمرکی قزوین در ۹ ماهه سال جاری ۲۳ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۲۶۷٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha