۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
رو به روزگار بهتر برای تولید؛ دست های خسته پنجره می سازند | چراغ کارخانه ها با قرض و وام روشن است
بازار گزارش می‌دهد؛

رو به روزگار بهتر برای تولید؛ دست های خسته پنجره می سازند | چراغ کارخانه ها با قرض و وام روشن است

ساری- چرخ کارخانه ها با همت دست های پینه بسته ای می چرخد که عاشقانه کارشان را دوست دارند و چراغ تولید را با سرخی صورتشان، گرم نگه می دارند.

بازار؛ گروه استان ها: صدای کارگران به رنج خوگرفته کارخانه ها در میانه نقاله ها و هیاهوی خط تولید گمشده است و این سربازان بی نام و نشان اقتصاد و تولید با مشقت و سختی کار می کنند تا چرخی از حرکت نایستد.

کارشان را عاشقانه دوست دارند و آوای نقاله ها برایشان لالایی گوش نوازی است که زندگی و حیات در آن موج می زند و همه عمر و جوانی و سرمایه را پای کارگاه های تولیدی گذاشتند تا نان حلال بر سر سفره هایشان برند.

کافی است چندساعتی مهمانشان باشید، چنان از کار و تولیدصحبت می کنند و به آن عشق می ورزند که گویی درباره یکی از اعضای خانواده هایشان صحبت می کننند و سختی های کار و تولید وقتی که محصول ناب ایرانی روانه بازار می شود، برایشان شیرین تر از عسل است.

گذرمان به کارخانه تولید صنعت درب و پنجره در شهرک صنعتی ساری می افتاد، کارخانه ای که ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم در آن نان و روزی می خورند و طرح هایی برای توسعه کار نیز پیش بینی شده است.

۱۵ سالی است که این کارخانه یک نفس و سه شیفته کار می کند و دستگاه های خط تولید از زمانی که روشن می شوند، شش ماه مرتب کار می کنند و خاموش نمی شوند. کارگران می گویند با آن که حقوق پایه اداره کار پرداخت می شود، اما کارفرما دلش با کارگران است و در مناسبت های مختلف، بسته های حمایتی برای کارگران درنظر می گیرد.

حسین جمشیدی رییس هیات مدیره کیان آورتا نیز با بین این که محصولات تولیدی کارخانه بیشتر جنبه مصرف داخلی دارد، افزود: تمامی محصولات را به درب و پنجره و شیشه دوجداره تبدیل می کنیم.

روغن کاری چرخ های تولید با دستان پینه بسته| چراغ کارخانه ها با قرض و وام روشن است

وی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که این کارخانه ۱۵ سال فعال است، شمار کارگران را ۳۰۰ کارگر بیمه شده و رسمی اشاره می کند و می گوید، به صورت غیرمستقیم نیز بیش از هزار نفر با این مجموعه کار می کنند.

وی با عنوان این که این کارخانه در سه شیفت کار می کند و طی چندسال هیچ شکایتی از سوی کارگران نشده است، ادامه داد:وقتی دستگاه را روشن می کنیم ۱۸۰ روز و شش ماه خاموشی نداریم و مرتب کار می کنیم.

رییس هیات مدیره کارخانه: بانک صادرات به درخواست مالی ما جواب رد داده است با این حال با چنگ و دندان و با داشتن ۳۰۰ کارگر مشغول تولید هستیم

جمشیدی مهمترین درخواستش را دریافت وام و سرمایه درگردش بیان می کند و می گوید: بانک صادرات به درخواست مالی ما جواب رد داده است با این حال با چنگ و دندان و با داشتن ۳۰۰ کارگر مشغول تولید هستیم.

رییس هیات مدیره کیان آورتا با اظهار این که قبلا یک تریلی بار را دو میلیارد تومان می خریدم و اکنون قیمت آن به ۱۲ میلیارد تومان رسیده است، گفت: روزانه سه جنس خارجی و پی وی سی مصرف داریم و روزانه پنج تا ۱۰ میلیارد تومان سرمایه درگردش داریم و هیچ بانکی به این مساله توجه نمی کند و می گوید هزار میلیارد تومان سرمایه بیاورید پس از کارکرد حساب، وام بدهیم.

۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه درگردش درخواست داریم

این تولیدکننده با اظهار این که ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواست کردیم و نماینده ولی فقیه واستاندار و نمایندگان مجلس نیز پیگیری کردند اما به نتیجه نرسیدیم، گفت: بانک می گوید چون کارکرد بالا نیست وام نمی دهیم.

وی با اظهار این که با فروش ملک، قرض گرفتن در تلاش هستیم تا چراغ تولید را روشن نگه داریم، گفت: سرمایه گذاری زیربنایی برای راه اندازی ۱۰ خط تولیدی انجام شده و با راه اندازی آن ۱۰۰ نیروی جوان دیگر مشغول به کار می کنیم.

جمشیدی از صادرات محصولات به کشورهای مختلف خبر داد و خواستار حمایت متولیان امر از تولید شد.

حرکت ورق‌های فولادی روی نوار نقاله، صدای چرخش چرخ دنده‌ها و غلتک‌ها، فرم گرفتن و خمش ورق‌ها و سرانجام کوبش بی‌امان پروفیل‌های آماده به انتهای خط تولید، بیانگر جریان حیات در این کارخانه است.

روغن کاری چرخ های تولید با دستان پینه بسته| چراغ کارخانه ها با قرض و وام روشن است

داود زمانی، مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی اکام پروفیل نیز به روزهای رکود و ورشکستگی این کارخانه اشاره می‌کند و می‌گوید: پس از خرید این کارخانه، با سعی و تلاش اعضا و پرنسل شروع به کار کردیم و اکنون این کارخانه با ۳۰ نفر کارگر در حال تولید است و در صورت رفه برخی موانع و مشکلات این تعداد اشتغال بیشتر نیز خواهد شد.

فقط با ۲۰ درصد ظرفیت تولید کار می کنیم

این تولیدکننده در گفت وگو با خبرنگار بازار به پروانه تولید ۱۵۰ هزارتن در سال این کارخانه اشاره می‌کند و می‌افزاید: در حال حاضر تنها با ۲۰ درصد توان خود در حال کار و تولید هستیم؛ مواد اولیه‌ای که به ما تخصیص می‌یابد پاسخگوی ظرفیت تولید ما نبوده و نصف زمان بیکار می‌مانیم.

دلیل این عدم تحقق ۱۰۰درصدی تولید در کمبود مواد اولیه و نیاز به تسهیلات برای تأمین سرمایه در گردش است اما این تولیدکننده خود را متوقف به این مشکلات نمی‌داند و می‌گوید: سخت‌کوشانه در این مسیر در حال کار هستیم و به تولید و پیشرفت تولید ادامه می‌دهیم و اگر حمایت شویم توان توسعه این کارخانه را داریم و ظرفیت و توان خود را در دیگر استان‌ها ثابت کرده‌ایم.

چرخ‌های این کارخانه با تکیه بر توان داخلی می‌چرخد و این کارآفرین در این رابطه می‌گوید: تمام دستگاه‌های کارخانه داخلی هستند و راه‌اندازی، اداره، تعمیرات دستگاه‌ها و آموزش نیروها در این کارخانه نیز به دست خودمان انجام شده و می‌شود.

کارخانه های زیادی در استان مازندران فعالیت می کند که چراغ آن با همت کارگران و کارفرمایان و به رغم سختی ها و مشکلات فراوانی روشن است و تداوم فعالیت و حضور موثر در بازارها و تولید همراهی دستگاه های اجرایی و مدیران بانک ها را طلب می کند.

بیش از سه هزار کارخانه و واحد تولیدی در مازندران فعالیت می کند و بیش از دو سوم آن در ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی مستقر هستند.

کد خبر: ۲۶۷٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha