۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
۲ رخداد اقتصادی بزرگ در شاهرود رقم خورد | ایجاد یک هزار فرصت شغلی جدید
نماینده شاهرود و میامی در گفتگو با بازار:

۲ رخداد اقتصادی بزرگ در شاهرود رقم خورد | ایجاد یک هزار فرصت شغلی جدید

شاهرود- خانی، نماینده شاهرود و میامی در مجلس از استقرار بزرگترین دیتا سنتری کشور و همچنین برگزاری کمپ سرمایه گذاری دانش بنیان‌ها در شاهرود خبر داد.

علی اصغر خانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به دو رخ داد مهم در حوزه دانش بنیان در استان سمنان و شهرستان شاهرود بیان کرد: بزرگترین دیتا سنتر کشور با همکاری بخش خصوصی و تحت یک تفاهم نامه در شاهرود استقرار پیدا می کند.

وی با بیان اینکه این دیتا سنتر به زودی در شاهرود مستقر و یک هزار شغل را نیز ایجاد خواهد کرد، ابراز کرد: اوپراتورها، بانک ها و بسیاری موسسات و ارگان ها از این دیتا سنتر استفاده خواهند کرد.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه ۳۰ هزار متر مربع برای این دیتا سنتر زمین در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: ۴۰ هزار میلیارد ریال برای این طرح هزینه خواهد شد.

خانی همچنین از برگزاری یک کمپ صادرات تولیدات دانش بنیان در شهرستان شاهرود و در مجموعه پارک علم و فناوری استان سمنان خبر داد و گفت: تسهیل گری در صادرات تولیدات دانش بنیان ها از جمله محورهای این طرح است.

وی با بیان اینکه در این کمپ مسائل و موانع صادرات دانش بنیان ها و فناورها احصا و رفع می شود، بیان کرد: این طرح با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شده است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: کشورهای منطقه آسیای میانه و همسایگان کشورمان در این رویداد حضور دارند.

کد خبر: ۲۶۷٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha