۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
تشکیل میز دامپروری کشور در گلستان | درخواست واردات گوشت قرمز از ۳۵ کشور دنیا جای تأسف دارد 
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان خبر داد

تشکیل میز دامپروری کشور در گلستان | درخواست واردات گوشت قرمز از ۳۵ کشور دنیا جای تأسف دارد 

گرگان- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه روزگاری گلستان گوشت مورد نیاز بخش عظیمی از کشور را تامین می کرد، گفت: درخواست واردات گوشت قرمز از ۳۵ کشور دنیا جای تأسف دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد قلندری امروز شنبه در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: جلسات کمیسیون کشاورزی در فصول مختلف با توجه به نیازهای مختلف بخش کشاورزی برگزار و موضوعات متفاوت در آن مطرح می شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان افزود: دامپروری و کشاورزی از دیر باز در گلستان رونق داشت و اغلب مردم این منطقه به پرورش دام های سبک و سنگین مشغول بودند.

وی گفت: در گذشته آب در سطح زمین به وفور یافت میشد اما اکنون برای دستیابی به آب، چاه هایی با عمق ۲۰۰ متر حفر می شود.

وی با بیان اینکه آخرین آمارهای دام استان بسیار ناامید کننده است، بیان کرد: آمار دام سبک و سنگین استان در سال ۶۲ بیش از ۲.۵ میلیون راس بود اما این جمعیت در حال حاضر بسیار کاهش یافته است.

قلندری اضافه کرد: جمعیت دامی در نواحی ترکمن صحرا تا مراوه تپه و کلاله متمرکز بود و بخش عظیمی از نیاز کشور به واسطه دام های گلستان تامین میشد.

به گفته وی، در گذشته روستا نشینان، ساکنان حاشیه جنگل ها و اهالی ترکمن صحرا به شغل دامپروری مشغول بودند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به اینکه دامپروری گلستان جایگاه بومی دارد، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که سیاست های غلط سبب شد دامداران خرد و کلان این شغل را رها کنند.

وی با بیان اینکه مراتع استان کاهش پیدا کرده است، گفت: یک میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار مرتع گلستان امروز به ۸۶۰ هزار هکتار رسیده است.

وی در ادامه از تشکیل میز دامپروری کشور در گلستان خبر داد و گفت: امیدوارم طی برنامه های پنج ساله موجب گسترش دامپروری از گمیشان تا کلاله شویم.

قلندری طرح خروج دام از جنگل را یک طرح اشتباه دانست و گفت: این اقدام باعث شد تا بسیاری از ساکنان حاشیه جنگل این شغل اجدادی خود را رها کنند.

وی از اینکه امروز به ۳۵ کشور دنیا برای واردات گوشت قرمز به کشور درخواست داده شده است، ابراز تأسف کرد.

کد خبر: ۲۶۷٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha