۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
رشد سودآوری شنفت در گزارش ۶ ماهه
سود ۱۲۷۲ میلیارد تومانی نفت پارس در ۶ ماه

رشد سودآوری شنفت در گزارش ۶ ماهه

شرکت نفت پارس با افزایش سرمایه و پروژه های توسعه ای که در سال جاری اجرا کرده توانست رشد سودآوری یهام شنفت در گزارش ۶ ماهه را به ۶۴ درصد برساند.

بازار؛ گروه بورس: شرکت نفت پارس در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور به ازای هر سهم ۶۳۶ ریال سود شناسایی کرده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.
«شنفت» با سرمایه ثبت شده ۲۰۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲۷۲.۲ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.
شرکت در گزارش تلفیقی مبلغ ۱۳۰۰.۲ میلیارد تومان سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است. به عبارت دیگر در ۶ ماهه سال با سرمایه ۱۶۶۹ میلیارد تومانی این شرکت به ازای هر سهم سودی ۴۶ تومانی محقق کرده بود در حالی که در ۶ ماهه امسال با سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی به ازای هر سهم سودی ۶۳ تومانی محقق کرده است.
همچنین تابلوی سهم حکایت از این دارد که در سه ماهه بازدهی حدود مثبت ۳ درصد و در یک ساله بازدهی مثبت ۴۴ درصد داشته است که با تناسب اصلاحی که شاخص کل بورس داشته عملکرد قابل قبولی ثبت کرده است. از این رو با توجه به اینکه در مجمع سال گذشته هم این شرکت ۷۹ درصد از سود کسب شده را به صورت نقدی بین سهامداران تقسیم کرده است عملا سهامداران خرد بازدهی بیشتری نسبت به تورم دست پیدا کرده اند و این روند در سال های آتی هم ادامه دار خواهد بود.
همچنین در سال جاری طرح توسعه نفت پارس برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در دست اجرا است که بخش مهندسی آن به پایان رسیده و هم اکنون در حال تامین تجهیزات مورد نیاز است که بخشی از آن انجام شده و بخشی هم به دلیل تحریم ها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد که فرایند واردات و... نهایی شود، به همین دلیل فاز سه در سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار می گیرند.

کد خبر: ۲۶۷٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha