۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
راه اندازی کشت و صنعت محصولات گلخانه ای در پارس آباد
به همت بنیاد تعاون زندانیان انجام می شود؛

راه اندازی کشت و صنعت محصولات گلخانه ای در پارس آباد

اردبیل- مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: قرار است با تأمین زمین و آب مورد نیاز، بزرگترین کشت و صنعت تولید محصولات گلخانه ای را در پارس آباد راه اندازی کنیم.

رحیم مطهرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ زندانی در استان اردبیل در رشته ها و حرف مختلف مشغول فعالیت هستند و قرار است با تأمین زمین و آب مورد نیاز برای زندانیان بیکار در مجموعه گلخانه ای عظیم فرصت اشتغال مناسب فراهم شود.

وی با بیان اینکه بنیاد تعاون زندانیان در پروژه های مختلف تولیدی و خدماتی کشور مشارکت دارند، تصریح کرد: بنیاد تعاون زندانیان بزرگترین مجموعه تولیدکننده روکش صندلی خودرویی کشور و همچنین بزرگترین مجموعه های تولید محصولات دامی، آبزی پروری، گلخانه ای و خاویار را دارد که در سایه آن برای بیش از ۷۰ درصد زندانیان واجد شرایط کشور فرصت اشتغال فراهم آمده است.

راه اندازی مزارع مختلف پرورش آبزیان به ویژه میگو در مناطق جنوبی کشور

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: به همت این بنیاد سه هزار هکتار جنگل کاری، توسعه پنج هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری مکانیزه در اراضی مختلف، کشت یک هزار هکتار باغ پسته جدید، ۳۰ هکتار نخلستان و ۱۶۵ هکتار مزرعه تولید محصولات گلخانه ای اعم از صیفی، نهال و میوه های گرمسیری مورد توجه قرار گرفته است.

مطهرنژاد به راه اندازی مزارع مختلف پرورش آبزیان به ویژه میگو در مناطق جنوبی کشور خبر داد و افزود: ما نه تنها ریالی از دولت تسهیلات نگرفتیم بلکه در این ۱۲ سال موفق شدیم ۷۰۰ واحد تولیدی را راه اندازی کرده و عرضه محصولات خود را به بیش از پنج هزار محصول ارتقا داده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با همکاری فنی و حرفه ای برای ۸۰ هزار نفر زندانی در طول سال در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه ای دوره های آموزشی و مهارتی برگزار شده و ۴۰ هزار زندانی بیرون از زندان و به صورت اعزام به کار مشغول فعالیت هستند.

مطهرنژاد اضافه کرد: ۱۸ هزار نفر از این زندانیان روزانه در قالب اعزام به کار در کارگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول فعالیت بوده و سعی می کنند تا زمینه تولید و عرضه محصولات متنوع را فراهم کنند.

بزرگترین مزرعه شترمرغ به همت بنیاد راه اندازی شد

وی از تولید ۱۰ هزار پابند به همت بنیاد و آمادگی برای عرضه ۳۰ هزار پابند جدید خبر داد و بیان کرد: ۱۰ شرکت تخصصی آی. تی، چندین شرکت بازرگانی، راه اندازی ۲ کشت و صنعت بزرگ تولید محصولات گلخانه ای در تهران و سیستان و بلوچستان و شرکت تأمین نیرو به همت بنیاد تعاون زندانیان راه اندازی شده است.

مطهرنژاد در ادامه سخنان خود یادآور شد: با اقدامات انجام شده و اشتغال زندانیان، بازگشت این افراد به زندان به کمتر از ۲ درصد کاهش یافته و ۷۰ درصد زندانیان واجد شرایط اعم از زنان و مردان در چهار گروه شغلی مشغول فعالیت هستند.

وی به راه اندازی ۳۰ فروشگاه با عرضه محصولات با برند حامی در کشور اشاره کرد و گفت: ۲ هزار نوع محصول صنایع دستی توسط زندانیان تولید شده و امیدواریم مسئولان در دادن هدایا از این محصولات استقبال کنند.

مطهرنژاد تصریح کرد: بزرگترین مزرعه شترمرغ به همت بنیاد راه اندازی شده و در کنار آن سعی ما بر این است تا در قالب بنگاه های بزرگ اقتصادی فرصت اشتغال جامعه هدف را مهیا کنیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در مورد پرداخت حقوق و دستمزد به زندانیان و خانواده های آنها نیز افزود: در کنار پرداخت حقوق، بر مبنای مصوبه شورای عالی کار و نرخ سالانه دستمزد سعی می کنیم تا از طریق بنیاد حمایت های لازم از خانواده های زندانیان نیز انجام شود.

کد خبر: ۲۶۷٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha