۳۴ میلیون نفر بازیکن بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در کشور
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد

۳۴ میلیون نفر بازیکن بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی در کشور

حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در ایران ۳۴ میلیون نفر بازی کن بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی داریم.

به گزارش بازارا، محمدمهدی حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: طبق پیمایش‌هایی که هر ساله انجام می‌شود، مشخص شد در ایران حدود ۳۴ میلیون نفر بازی کن بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی داریم که متوسط سن افرادی که بازی می‌کنند ۲۳ سال است و در پیمایش‌ها هرسال این متوسط سن افزایش پیدا می‌کند و بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی به عنوان یکی از رسانه‌های اصلی بین مخاطبان و مردم جای خودش را پیدا کرده است.

حاجی هاشمی افزود: بازی‌های رایانه‌ای مثل انیمیشن و پویانمایی، سینما ممکن است یک خط داستان ثابتی داشته باشد و می‌تواند مخاطب را درگیر داستان بکند و گیمر و بازی کن برای اینکه بتواند بازی را به انتها برساند خودش را در جای یکی از شخصیت‌های اصلی داستان قرار می‌دهد و باعث میشود این رسانه برای مخاطب کامل و جذاب‌تر باشد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به تولید بازی‌های ایرانی هم گفت: در ایران شرکت‌ها و تیم‌ها و افراد تولید کننده بازی خیلی زیاد داریم. جشنواره بازی‌های رایانه‌ای که امسال با عنوان نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در حال برگزاری است، یک دورهمی بازی سازان و محفلی برای معرفی بهترین بازی‌های تولید شده در کشور است.

حاجی هاشمی افزود: در جشنواره امسال بخش جدیدی باعنوان سرمایه گذاری اضافه شد. در جشنواره همانطور که تاثیرات معنوی در تولید و مصرف بازی می‌گذارد و می‌خواهیم کمک کننده به تولید بازی‌های فاخر هم باشد. امسال در بخش اصلی جشنواره که بخش غزال زرین هست، جایزه بهترین بازی سال را به ۱۵۰ میلیون افزایش دادیم و در کنار این جوایز، چند صندوق سرمایه گذاری در جشنواره حضور دارند تا حامی تیم‌های تولید کننده بازی‌ها باشند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین گفت: تیم‌هایی که علاقه‌مند سرمایه گذاری هستند، بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، صندوق صنایع خلاق معاونت علمی ریاست جمهوری و چند صندوق دیگر، در مجموع تا ۱۰ میلیارد تومان قرار است روی این تیم‌های بازی ساز سرمایه گذاری کنند.

حاجی هاشمی افزود: در بخش اصلی جشنواره بازی‌های رایانه ای، ۲۱۶ بازی ثبت نام کردند که به همت ۱۱۲ تیم و شرکت در این جشنواره حضور پیدا کردند. این ۱۱۲ تیم همچنان که در بخش اصلی هستند، امروز بهترین تیم‌ها و برترین بازی‌های کشور معرفی می‌شود و هشت تیم نامزد دریافت سرمایه گذاری هستند.

حاجی هاشمی این را هم گفت که در بخش غزال زرین از ۲۱۶ بازی، نامزدهای برتر امروز در بخش بهترین سبک بازی، بهترین بازی از لحاظ فنی و بهترین بازی از جنبه هنری و جنبه روایت اعلام می‌شود.

مدیرعامل بازی‌های رایانه‌ای همچنین گفت: بازار بازی در کشور در بخش بازی‌های موبایلی پر رونق‌تر از بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی است و طبعاً بازی‌هایی که مخاطبان بازی می‌کنند بیشتر بازی موبایلی است. در جشنواره امسال، تعداد بازی‌هایی که در بخش موبایلی حضور دارند، بیشتر از بازی‌های رایانه‌ای است و کیفیت فنی این بازی‌ها بالاست، اما در بخش بازی‌های رایانه‌ای سطح کیفی در بخش روایت و پویانمایی قویتر هستند.

حاجی هاشمی این را هم گفت که: بازی رایانه‌ای و موبایلی یک صنعت رسانه خلاق هست هر محصول جدید یک ایده و تولید جدید هست و به راحتی صادر می‌شود و سال هاست توی فروشگاه‌های خارجی صادر و به فروش می‌رسد. البته در تلاش هستیم در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با شرایط بهتری حمایت و صادرات این صنعت خلاق انجام شود.

کد خبر: ۲۶۷٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha