۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
انگلیس برای اوکراین پهپاد می‌سازد
اعلام توافق امنیتی بی سابقه میان کی یف و لندن؛

انگلیس برای اوکراین پهپاد می‌سازد

اومروف، وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای از بسته تسلیحاتی ۲۰۰ میلیون پوندی انگلیس جهت تولید پهپاد برای اوکراین خبر داد و تاکید کرد: این بسته بزرگ‌ترین بسته تسلیحاتی پهپادی است.

به گزارش بازار، وزیر دفاع اوکراین در حساب کاربری خود در فیس بوک نوشت: لندن با اختصاص ۲۰۰ میلیون پوند جهت تولید پهپادهای جنگی، شناسایی، دوربرد و دریایی برای اوکراین موافقت کرده است.

اومروف در ادامه با اشاره به امضای توافقنامه همکاری امنیتی ۱۰ ساله میان اوکراین و انگلیس، یادآور شد: این همکاری امنیتی شامل موارد متعددی از جمله در زمینه‌های اشتراک اطلاعات، امنیت سایبری، آموزش پزشکی و نظامی و همکاری‌های صنایع دفاعی است.

به نوشته سایت‌های اوکراینی، ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در سفر به کی‌یف از ارسال بسته جدید کمک‌های تسلیحاتی به ارزش ۲ میلیارد و پانصد میلیون پوند به اوکراین خبر داد که حداقل ۲۰۰ میلیون پوند از این بسته تسلیحاتی برای تولید انواع پهپادهای جنگی اختصاص خواهد یافت.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از سفر سوناک به اوکراین با هدف توسعه همکاری‌های دفاعی و امنیتی میان دو کشور خبر داد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، آمده است که سوناک و ولودیمیر زلنسکی امروز یک توافقنامه تاریخی در زمینه همکاری‌های امنیتی امضاء خواهند کرد.

این توافقنامه شامل مجموعه‌ای از حمایت‌های امنیتی انگلیس از اوکراین در زمینه اشتراک‌گذاری اطلاعات، امنیت سایبری، آموزش پزشکی و نظامی و همچنین همکاری‌های دفاعی می‌باشد.

در همین حال سوناک از تخصیص بسته جدید نظامی به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد و پانصد میلیون پوند برای سال ۲۰۲۵ - ۲۰۲۴ خبر داد و ادعا کرد که این بودجه به استفاده از بهترین تخصص نظامی و دفاعی بریتانیا برای تضمین پیروزی اوکراین در میدان نبرد از جمله در حوزه‌های حیاتی مانند موشک‌های دوربرد، دفاع هوایی، مهمات توپخانه و امنیت دریایی کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۲۶۷٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha