۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
کاهش تولید در کرمان مرغ را گران کرد/ توزیع مرغ منجمد ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی
آشفته‌بازار مرغ در کرمان

کاهش تولید در کرمان مرغ را گران کرد/ توزیع مرغ منجمد ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی

کرمان- خسروی، معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: با توجه به تعیین قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور با نرخ ۱۵ هزار تومان، به زودی قیمت مرغ در کرمان هم به این نرخ خواهد رسید و بازار به ثبات می‌رسد.

سینا خسروی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش قیمت مرغ در کرمان، این موضوع را یک مساله کشوری دانست و اظهار کرد: مرغداران در اسفندماه مطابق هر سال جوجه‌ریزی زیادی برای تامین بازار شب عید انجام دادند اما شیوع کرونا و تعطیلی رستوران‌ها و تالارها و از سوی دیگر شرایط قرنطینه و عدم برگزاری میهمانی‌های خانوادگی، سبب شد تقاضا برای خرید مرغ به شدت کاهش پیدا کند.

وی افزود: کاهش تقاضا سبب شد قیمت مرغ در کرمان به ۱۰ هزار تومان هم برسد و این موضوع به مرغداران ضرر زیادی وارد کرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: تعداد زیادی از تولیدکنندگان مرغ با توجه به آسیب مالی که به آن‌ها وارد شده بود، قادر به جوجه‌ریزی نبودند و به همین دلیل تولید مرغ در کشور و استان به شدت کاهش یافت.

وی با اشاره به کاهش میزان تولید مرغ در استان کرمان از ابتدای سال‌جاری، ادامه داد: در فروردین ماه امسال تولید مرغ ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت، در اردیبهشت‌ماه با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و در خرداد با کاهش ۱۵ درصدی تولید نسبت به خرداد ماه ۹۸ مواجه شدیم.

افزایش قیمت مرغ تحت تاثیر استان‌های صادرکننده‌ است
خسروی با بیان این‌که کاهش تولید در استان، سبب افزایش واردات مرغ از سایر استان‌ها به کرمان شد، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مرغ استان را وارد می‌کنیم و در نتیجه در حال حاضر کاملا تحت تاثیر استان‌های صادرکننده‌ مرغ هستیم.

 وی با اشاره به عرضه مرغ در کرمان با قیمت ۱۷ هزار تومان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: با توجه به تعیین قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور با نرخ ۱۵ هزار تومان، به زودی قیمت مرغ در کرمان هم به این نرخ خواهد رسید و بازار به ثبات می‌رسد.

معاون بازرگانی صمت کرمان اظهار کرد: در حال حاضر مرغ منجمد با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به منظور تنظیم بازار کرمان در حال توزیع است.

کد خبر: ۲۶٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha