۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
۱۳ واحد تأسیسات گردشگری آسیب دیده از کرونا در همدان تسهیلات گرفتند
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان:

۱۳ واحد تأسیسات گردشگری آسیب دیده از کرونا در همدان تسهیلات گرفتند

همدان - مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ۱۳ واحد تأسیسات گردشگری آسیب دیده از کرونا در استان همدان تسهیلات گرفتند.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به تبع آن مشکلاتی که منجر به تعطیلی و آسیب جدی به کسب و کارهای گردشگری شد، بسیاری از واحدها برای حفظ نیروی انسانی خود و بازگشت دوباره به چرخه فعالیت دچار مشکل شدند که از نخستین روزهای بروز این مشکل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال اقدامات حمایتی و جبرانی بود.

وی گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر در سطح هیئت وزیران و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا نام سه رسته فعالیتی در حوزه گردشگری و صنایع دستی که مستقیماً بر اثر کرونا آسیب دیده بودند در زمره رسته‌های دیگر قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: بر اساس مصوبات کمیته اقتصادی ذیل ستاد ملی مقابله با کرونا، به هریک از متقاضیان دارای کد بیمه کارگاهی از سازمان تأمین اجتماعی، به ازای هر نیروی بیمه شده‌ای که از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشد تسهیلاتی به مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال با دوره تنفس سه ماهه و بازپرداخت سه ساله پرداخت می‌شود.

مالمیر ادامه داد: ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا از هفته گذشته آغاز و تاکنون ۱۳ واحد از تأسیسات گردشگری همدان در سامانه تأیید شده‌اند .

وی گفت: تسهیلات به تاسیساتی تعلق می‌گیرد که دارای کد بیمه کار گاهی بوده و نیروی کار آنها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

کد خبر: ۲۶٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha