۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
قیمت گاز مایع در آسیا به کف ۷ ماهه سقوط کرد

قیمت گاز مایع در آسیا به کف ۷ ماهه سقوط کرد

قیمت گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) در شمال آسیا، تحت تاثیر دورنمای هوای ملایم‌تر و ذخایر بالا که نیاز به خرید گاز بیشتر برای زمستان را کاهش داده، به پایین‌ترین قیمت در حدود ۷ ماه اخیر سقوط کرد.

به گزارش بازار، معامله‌گران اظهار کردند: نرخ معاملات نقدی به حدود ۹ دلار و ۸۰ سنت به ازای هر واحد mmBtu رسید که پایین‌ترین قیمت از اواسط ژوئن بود. عرضه فراوانی وجود دارد و صادرکنندگان از آنگولا گرفته تا پاپوا گینه نو، محموله‌های ال‌ان‌جی را در هفته جاری برای فروش عرضه کردند.

قیمت ال‌ان‌جی از اواسط اکتبر، تقریبا نصف شده و مایه آسودگی خیال خانوارها و کسب و کارهایی شده که پس از آغاز جنگ اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ و شکل‌گیری بحران انرژی جهانی، با افزایش سرسام آور هزینه‌های انرژی خود روبرو شدند. بهای معاملات آتی گاز اروپا هم کاهش یافته است زیرا انتظار می‌رود که هوای سرد تا هفته آینده به پایان برسد.

ذخایر بالای گاز در سراسر شمال آسیا که خانه بزرگترین خریداران ال‌ان‌جی است، به معنای آن است که فشار فوری برای تامین سوخت بیشتری وجود ندارد. پیش بینی می‌شود دما در چین و شبه جزیره کره از ۹ تا ۱۷ ژانویه، بالاتر از دمای معمول فصلی باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با این حال، کاهش قیمت‌ها باعث علاقه به خرید از سوی مشتریان حساس به قیمت در بازارهای نوظهور شده است. خریداران در هند و تایلند به دنبال خرید محموله هایی برای فوریه هستند و تقاضای آنها ممکن است به ایجاد کف برای قیمت ال‌ان‌جی کمک کند.

کد خبر: ۲۶۷٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha