۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
ضرورت نقش‌آفرینی «صندوق توسعه ملی» در تامین مالی کلان پروژه‌های مسکن
در جلسه شورای‌ عالی مسکن با حضور رییس جمهور تاکید شد

ضرورت نقش‌آفرینی «صندوق توسعه ملی» در تامین مالی کلان پروژه‌های مسکن

صندوق توسعه ملی در جلسه کارگروه تامین مالی شورای‌عالی مسکن به نقش آفرینی جدی‌تر در تامین کلان پروژه‌های مسکن و دستگاه‌های اجرایی نیز به تسویه مطالبات بانک مسکن موظف شدند.

به گزارش بازار، جلسه «کارگروه تامین مالی» شورای‌عالی مسکن صبح امروز پنجشنبه با حضور سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.

در این جلسه اعضا برای سرعت گرفتن امر مسکن‌سازی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز جزء پیشران‌های اقتصاد و تولید در کشور بوده و تولید مسکن نیز اثر مستقیمی در رشد تولید و کاهش تورم بخش مسکن دارد و با عنایت به ماموریت ذاتی «صندوق توسعه ملی» در توسعه مولدهای اقتصاد کشور، مقرر شد تا این صندوق نقش جدی‌تری در تامین کلان پروژه‌های مسکن ایفا کند. همچنین از محل استجازه‌ها و مجوزهای بالادستی و اساسنامه‌های خود، حداکثر مساعدت برای تامین مالی پروژه‌های مسکن را به عمل آورد.

«افزایش سرمایه بانک مسکن» با هدف افزایش توان این بانک برای تامین مالی پروژه‌های مسکن دیگر تصمیم این جلسه بود که بر اساس آن دستگاه‌های دولتی و بانک مرکزی موظف شدند با تسویه مطالبات بانک مسکن به این مهم کمک کنند.

همچنین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه مکلف شدند تا منابع لازم برای «صندوق ملی مسکن» که مسئولیت تامین منابع مالی خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نیز تامین منابع برای کمک به ساخت مسکن اقشار نیازمند را به عهده دارد، فراهم کنند.

علاوه بر این اعضا به وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی ماموریت دادند از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌ها با روش‌های مختلف بهره بگیرند.

کد خبر: ۲۶۷٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha