۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
رشد ۹.۵ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
سرپرست معاونت امور تعاون وزارت کار عنوان کرد

رشد ۹.۵ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

سرپرست معاونت امور تعاون وزارت کار گفت: بیش‌ از ۶۷۸۰ شرکت تعاونی زنان با حدود ۶۳۳۰۰ نفر عضو و بالغ بر ۷۸۰۰۰ فرصت شغلی در گرایش‌های مختلف اقتصادی فعال هستند.

به گزارش بازار، حامد ویس‌کرمی سرپرست معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از شرکت تعاونی دانش‌بنیان گروه تحقیقات صنعت شیمی هیوا اظهار کرد: مشارکت زنان در بخش تعاون مطلوب است و حدود ۲۲ درصد اعضای کل تعاونی های فعال کشور به بانوان اختصاص دارد.

ویس‌کرمی با بیان اینکه شاهد رشد ۹/۵ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم بوده‌ایم، گفت: ایجاد فضایی امن در محیط کسب‌وکار برای زنان، کمک به بهبود معیشت خانواده و ارتقای سطح رفاه جامعه از طریق تعاونی‌های زنان مدل موفقی برای افزایش سهم مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های اقتصادی مولد است.

سرپرست معاونت امور تعاون اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت‌های موجود و مبتنی بر دانش بومی و به کمک توان علمی و پژوهشی پژوهشگران می‌توانند مزیت رقابتی برای خود و دیگر صنایع فناور محور ایجاد کرده و نهایتاً منجر به توسعه اقتصاد دانش‌محور شوند.

وی مطرح کرد: استفاده از دانش فنی، تحقیقات و پژوهش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند پشتوانه تولیدات فناورانه در بخش‌های مختلف تولید باشد.

ویس‌کرمی توجه به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه بسته های تشویقی و حل مشکلات مالیاتی، نظام بانکی و بیمه‌ای را از عوامل رشد و شکوفایی آن‌ها دانست.

«البرز محمدی» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در این بازدید عنوان کرد: براساس طرحی ویژه برای زنان سرپرست خانوار تا سقف یک میلیارد ریال بدون اخذ وثیقه ملکی ضمانت‌نامه صادر می‌شود.
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ برای ۵۳ نفر از زنان سرپرست خانوار به مبلغ ۴۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال ضمانت‌نامه اعتباری به ذی‌نفعی بانک‌های عامل ضمانت‌نامه اعتباری صادر شده است.

گفتنی‌است شرکت تعاونی دانش‌بنیان گروه تحقیقات صنعت شیمی هیوا با عضویت اکثریت بانوان در حوزه ایجاد دانش فنی و تکنولوژی ساخت مواد ظریف آلی داروهای خاص فعالیت دارد و دارای ثبت ۲۱ اختراع داخلی و ۲ مورد اختراع جهانی در تولید مواد مؤثره دارویی است و همچنین ۲۵ مورد محصول دانش‌بنیان ثبت شده دارد.

کد خبر: ۲۶۷٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha