۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
۱۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری اقتصادی در مازندران شناسایی شد
استاندار مازندران:

۱۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری اقتصادی در مازندران شناسایی شد

ساری-حسینی پور، استاندار مازندران از شناسایی هزار و ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری اقتصادی در استان خبر داد.

سید محمود حسینی پور درحاشیه اولین رویداد جام رسانه ای امید در گفت وگو با خبرنگار بازار بیان کرد: برای اولین بار بیش از ۱۲۰۰ پروژه مهم فرصت‌ های سرمایه گذاری مازندران را شناسایی کردیم و فعالان اقتصادی به این نتیجه رسیدند که استان مازندران می‌تواند با توجه به فعال بودن کریدور شمال به جنوب نقش مؤثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکز ثقل فعال شدن کریدور شمال - جنوب استان مازندران است، بنادر استان‌های شمالی را فاقد ریل و ظرفیت رورو دانست و اظهار کرد: ظرفیت رو - رو امروز در تجارت دریایی نقش فنی دارد چراکه بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی بااشاره به فعال بودن اسکله رو - رو ریلی در بندر امیرآباد گفت: ۱۵ درصد این پروژه باقی مانده است.

حسینی پور اسکله رو - رو کشتی را از امتیازات استان مازندران برشمرد و تصریح کرد: امروز در تکنولوژی‌ های دریایی برتر هستیم و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به حجم بالای ترانزیت در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری با کشورهای حوزه خزر و شانگ‌های و CIS استان مازندران جایگاه بسیار استراتژیک و ویژه‌ای دارد و با همین نگاه ستاد عالی رشد اقتصادی استان برنامه‌های راهبردی را تدوین کرد.

حسینی پور ادامه داد: با همین سیاستگذاری در پایان ۱۴۰۱ به رشد اقتصادی ۴/۱ درصد رسیدیم که افتخار بزرگی برای استان است و امسال رشد اقتصادی ۸ درصد را هدفگذاری کردیم.

اولین رویداد جام رسانه‌ای با شعار #پیشرفت ایران، #پیشرفت مازندران، # اخبار امیدآفرینی در ساری در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۶۷٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha