۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کشت پائیزه چغندر قند امسال دو برابر می شود
معاون زارعت وزیر جهاد کشاورزی:

کشت پائیزه چغندر قند امسال دو برابر می شود

مشهد- معاون زارعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت پائیزه چغندر قند امسال بیش از دو برابر رشد خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی جواد وفابخش درمراسم افتتاح چهارمین بهره برداری چقندر قند پائیزه استان گلستان در مجتمع کشت و صنعت جوین گفت: کشت پائیزه از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در تولید و خودکفایی شکر می باشد و در این راستا چند سالی ست که کشت چقندر قند پائیزه در کشور آغاز شده است .

وی افزود: سال گذشته حدود ۱۷هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر کشت چقندر قند پاییزه قرار گرفت که برآورد می شود این میزان به ۳۰ الی ۳۵ هزار هکتار افزایش یابد.

وفابخش نتایج رضایت بخش این طرح را دلیل استقبال کشاورزان و کارخانه های قند عنوان کرد و گفت: در کشت پائیزه کاهش هزینه های تولید صورت می گیرد و بدون ابیاری و تنها با استفاده از بارش های پائیز وزمستان و بهار و بدور از افات و در دوره کوتاه تر تولید انجام می شود .

حسینی مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت جوین نیز گفت: در این مرحله حدود ۱۲۰هزار تن چقندر قند ازسطح ۲هزارو ۲۴۰هکتر از اراضی استان گلستان به کارخانه قند جوین بارگیری می شود .

وی با بیان اینکه در صورت حمایت و توجه وزارتخانه جهاد کشاورزی و نیز تلاش کلیه عوامل تولید در استان گلستان، پیش بینی می گردد تا چند سال آینده مساحت کشت این محصول ارزشمند به بیش از ۱۰ هزار هکتار افزایش یابدافزود: لزوم توجه به استمرار تولید این محصول در استان گلستان و تجهیز و حمایت کشاورزان چغندرکاران استان به عنوان رکن اصلی این پروژه ملی در کنار حمایت و توجه به کارخانه قند معین در این استان به عنوان خریدار محصولات تولیدی کشاورزان و تلاش در جهت رفع موانع و مشکلات موجود، از مهمترین درخواست های کشاورزان و مسئولین محلی این استان است.

کد خبر: ۲۶٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha