۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از آذربایجان شرقی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از آذربایجان شرقی

تبریز- فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات ۲۴۰ هزار و ۹۹۵ تن کالاهای کشاورزی طی سال جاری با ارزش نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار از این استان خبر داد.

اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از رشد ۲۳ درصدی صادرات کالاهای کشاورزی در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در زیر بخش های زراعی و باغی ۲۶ درصد افزایش، لبنی، دامی و شیلاتی ۱۵ درصد افزایش و مواد غذایی ۲۰ درصد افزایش صادرات رقم خورده است.

وی متوسط ارزآوری هر کیلو محصولات صادراتی بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی را یک دلار عنوان کرد و ادامه داد: هر کیلو میوه خشک ۱.۶۵ دلار و هر کیلو سبزی و صیفی ۰.۴ دلار برای کشور ارزآوری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص سهم این استان از صادرات کالاهای کشاورزی در کشور گفت: ۴.۱۵ درصد کالاهای کشاورزی کشور از نظر وزنی و ۵.۱۸ صادرات از نظر ارزشی به آذربایجان شرقی اختصاص دارد.

فتحی با بیان اینکه صادرات میوه خشک در ۹ ماهه اول سال به میزان ۷۰ هزار تن و ارزش ۱۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار بوده است که ۴۶ درصد صادرات کالاهای کشاورزی استان را تشکیل می دهد، افزود: بعد از میوه خشک، شیرینی و شکلات با ارزش ۳۶ میلیون و ۷۲۱ هزار دلار و بیسکوئیت و محصولات فرآوری شده از گندم و آرد با ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بیشترین سهم را در صادرات کالاهای کشاورزی آذربایجان شرقی در ۹ ماه ابتدای سال جاری داشته اند.

کد خبر: ۲۶۶٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha