۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
پتروشیمی فراسرزمینی در ونزوئلا در فاز مطالعاتی است | کشورهای دیگر هم هستند، اما فعلا اعلام نمی کنیم
معاون وزیر نفت در گفتگو با بازار:

پتروشیمی فراسرزمینی در ونزوئلا در فاز مطالعاتی است | کشورهای دیگر هم هستند، اما فعلا اعلام نمی کنیم

شاهمیرزایی معاون وزیر نفت با بیان اینکه کارهای مطالعاتی احداث مجتمع های پتروشیمی در ونزوئلا توسط دو هلدینگ ایرانی آغاز شده است، گفت: در حال بررسی مسائل حقوقی این قرارداد هستیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت در گفتگو با بازار در پاسخ به این سوال که طرح احداث پتروشیمی فرا سرزمینی در کشور ونزوئلا به کجا رسید؟ گفت: دو تا هلدینگ به این طرح ورود کرده اند. البته این طرح هنوز در فاز مطالعاتی قرار دارد. چرا که ما وقتی قصد سرمایه گذاری در یک کشور دیگر را داریم باید تمامی جوانب آن را هم مورد بررسی قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه برخی از مجتمع های فرا سرزمینی در کشورهای هدف ما تعطیل شده بودند، ادامه داد: برای مشارکت در مجتمع های پتروشیمی ونزوئلا باید برآورد کنیم که به چه میزان تجهیزات تکمیلی و فنی و مهندسی نیاز داریم و هزینه تامین این تجهیزات چقدر خواهد بود. بعد از آن مذاکراتی بین طرف ایرانی و ونزوئلایی برای مشخص شدن چارچوب همکاری ها صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه همکاری های ایران و ونزوئلا باید به گونه ای باشد که منافع اقتصادی ایران نیز تامین شده و سرمایه گذاری صورت گرفته در یک بازه زمانی مشخص به صورت منطقی بازگردد، ادامه داد: کارهای حقوقی این مساله هم اکنون در حال انجام است.

باید توجه داشت که بخش زیادی از مقدار پیشرفت کار به میزان همکاری ونزوئلایی ها بستگی دارد

شاهمیرزایی همچنین درباره چرایی کندی سرعت پیشرفت کار، گفت: باید توجه داشت که بخش زیادی از مقدار پیشرفت کار به میزان همکاری ونزوئلایی ها بستگی دارد.

با بسیاری از کشورهای همسوی خود همکاری های فنی و مهندسی داریم. اما با توجه به دشمنی آمریکا تا زمان قطعی نشدن نمی توانیم اسامی آنها را اعلام کنیم

مدیرعامل همچنین در پاسخ به این سوال که به غیر از ونزوئلا ایران قصد ساخت واحدهای پتروشیمی در کدام کشورها را دارد، افزود: ما با بسیاری از کشورهای همسوی خود همکاری های فنی و مهندسی داریم. اما با توجه به دشمنی آمریکا تا زمان قطعی نشدن نمی توانیم اسامی آنها را اعلام کنیم.

گفتنی است کشور ونزوئلا ۱۲ میلیون تن ظرفیت نصب شده پتروشیمی دارد که پس از خروج کارشناسان خارجی این مقدار به ۲ میلیون تن افت کرده است. بر اساس بررسی‌ها به راحتی می‌توان ۴ میلیون تن از ظرفیت بلاتکلیف پتروشیمی ونزوئلا را با صدور خدمات فنی و مهندسی ایرانی تولیدی کرد.

کد خبر: ۲۶۶٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha